Aktuellt i Västmanland

• Sommarenkät 2017

Vi skulle uppskatta om du kunde ta dig tid att besvara frågorna på vår sommarenkät. Dina svar är oerhört viktiga för vårt arbete för att förbättra arbetsmiljön för våra medlemmar i Västmanland.

• Avdelning Västmanland önskar alla en skön sommar

Vi från Vårdförbundet avd. Västmanland önskar alla en skön sommar oavsett om man jobbar eller är ledig. Njut av sommaren och passa på att fånga tillfälle till återhämtning och vila.

• Välkomna till årsmötet 28 september

Dags för årsmöte i avdelning Västmanland samt fira 40 år som organisation! Alla medlemmar hälsas välkomna.

• Förtroendevaldadagen 28 september

För alla förtroendevalda i avdelning Västmanland har vi utbildningsdag utifrån arbetsmiljö och patientsäkerhet.

• Medlemskryssning 21-22 september

Känner du att du kan för lite om vilka arbetsvillkor som ska gälla på jobbet eller om vad som står i ditt kollektivavtal? Kanske känner du att du vet för lite kring arbetstider eller regelverket kring semester? Följ med oss på en kryssning där du får möjlighet att stärka dina kunskaper kring de avtal som berör dig och diskutera dina möjligheter att påverka och förändra!

• Fantastisk kollega firad på sjuksköterskans dag.

Den 12 maj firades sjuksköterskans dag. I Köping uppvaktades en fantastisk kollega med tårta.

• Grattis alla sjuksköterskor!

12 maj är den internationella yrkesdagen för sjuksköterskor. Fira dagen med dina kollegor och bjud på fika.

• Idag firar vi den internationella barnmorskedagen

Avdelningen fick den stora äran att uppvakta Kjerstin Perlman utsedd till årets fantastiska kollega inom barnmorskekåren.

• Två medlemmar i Vårdförbundet. En håller i ett diplom.

En fantastisk kollega är utsedd

Grattis alla biomedicinska analytiker! Den 15 april firade vi internationella yrkesdagen för biomedicinska analytiker.