Aktuellt i Västmanland

• En fantastisk kollega är utsedd!

I samband med den internationella yrkesdagen för röntgensjuksköterskor den 8 november överlämnade Vårdförbundet utmärkelsen "En fantastisk kollega" till Anders Mårdh, röntgensjuksköterska på Röntgenkliniken. Stort grattis från oss!

• Medlemsaktiviteter i avdelning Västmanland

Hösten är här med besked och vi börjar närma oss vinter och avslut av verksamhetsåret 2016. Det innebär att arbetet med att planera för 2017 i vår lokalavdelning är i full gång. Innan året är slut har vi ett antal medlemsaktiviteter som vi bjuder in till.

• Grattis till titeln "Ett fantastiskt skyddsombud"

I samband med skyddsombudens dag 26 oktober har medlemmar kunnat nominera en förtroendevald tillika skyddsombud som särskilt utmärkt sig i att skapa en god arbetsmiljö på arbetsplatsen. Vinnare av årets utmärkelse är Kristina Karlsson på kirurgoperation i Västerås.

• Information från årsmötet i Västmanland

Den 29 september genomfördes årsmöte i avdelning Västmanland. Drygt 70 personer närvarade när föreläsaren Fredric Bohm inledde kvällen.

• Fika fair och vinn choklad

Vi utmanar dig som medlem i Vårdförbundet avdelning Västmanland att delta och fika Fairtrade i årets stora Fairtrade-fika.

• Man dör inte av stress - Man slutar bara leva

Den 22 november bjuder vi i samarbete med TCO in till en föreläsning om stress med Selene Cortes. Stressrelaterad psykisk ohälsa är vår tids nya folksjukdom. Men hur motverkar man den trenden när privatliv och arbetsliv alltmer flyter ihop? Och hur skapar man en psykosocialt god arbetsmiljö trots att förutsättningarna är detsamma?

• Medlemslunch i Sala

Den 21 november finns vi på café Silverknoppen vid entrén på Sala sjukhus klockan 11.30 - 13.00. Medlemmar i Vårdförbundet bjuds på soppa och macka.

• Medlemslunch i Köping

Den 29 september finns vi på restaurang Nyckeln på Köpings sjukhus klockan 11.30- 13.00. Medlemmar i Vårdförbundet bjuds på lunch och väljer själva vad de önskar från lunchmenyn.

• Valberedningen avdelning Västmanland informerar

Inför avdelning Västmanlands årsmöte den 22 september där fyllnadsval av en styrelseledamot och en valberedare ska genomföras presenterar nu valberedningen sitt förslag.

• Valberedningen förlänger nomineringstiden till valberedare

Då inga nomineringar inkommit till en ledamot i valberedningen, har valberedningen beslutat att förlänga nomineringstiden till posten. Sista nomineringsdag till valberedningen är fredag 2 september 2016.