Aktuellt i Västmanland

• En fantastisk kollega

Den 12 maj firade vi den internationella yrkesdagen för sjuksköterskor. Vårdförbundet avdelningen Västmanland uppmärksammade dagen genom att dela ut utmärkelsen ”En fantastisk kollega”. Utmärkelsen gick till Annika Krisat, enhetschef på medicinmottagningen i Köping och även till Anna Sandell, sjuksköterska på mammografin i Västerås. Båda hade fått mycket fina nomineringar ut av sina kollegor.

• Mörkhårig kvinna med glasögon som håller en blombukett och ett diplom.

En fantastisk kollega

Den 5 maj firade vi den internationella yrkesdagen för barnmorskor. Vårdförbundet avdelningen Västmanland uppmärksammade dagen  genom att dela ut utmärkelsen ”En fantastisk kollega” till barnmorskan Christina Fröjd, som blivit nominerad av sina kollegor.

• bild på en kvinna med blont axellångt hår som ler

Du glömmer väl inte att anmäla dig till vårt politikermingel den 23 maj!

Du får nu även möjlighet att träffa Vårdförbundets förhandlingschef Annelie Söderberg som under kvällen är vår moderator.

• Grillunch i Västerås 11 juni

Vad passar väl bättre än att njuta av en nygrillad hamburgare med dryck till lunch ute i den friska luften när sommaren börjar göra sig påmind? Tar du med en kollega som ännu inte är medlem så bjuder vi hen på lunch!

• Grillunch i Köping 14 juni

• En fantastisk kollega

Den 15 april firade vi internationella yrkesdagen för biomedicinska analytiker. Vårdförbundet avdelning Västmanland uppmärksammade dagen genom att dela ut utmärkelsen "En fantastisk kollega" till Camilla Svensson, Mikrobiologen, som blivit nominerad av sina kollegor.

• Grattis alla biomedicinska analytiker på er yrkesdag 15 april

Den 15 april firar vi internationella yrkesdagen för biomedicinska analytiker.

• Gå 2 för 1 på musikalkomedin Gentlemannen med Henrik Dorsin!

Missa inte chansen att se Henrik Dorsin i 8 olika roller i vårens Monty Python-doftande musikalkomedi på Oscarsteatern i Stockholm!

• Mingel med våra regionpolitiker i Västmanland

Nu är det hög tid att ställa dina viktigaste frågor och påverka de som ytterst har ansvar för vården i Västmanland och för oss som verkar där.

• Medlemslunch i Fagersta

Den13 april bjuder Vårdförbundet dig på mat där du kan träffa kollegor från olika arbetsplatser - byt erfarenheter, tankar och idéer.