Aktuellt i Västmanland

• Vinnare - Fantastiska Barnmorskor!

Anita Wahlsten, Norbergs Mödravårdscentral och Marie Holmström, Capio Vallby Barnmorskemottagning, har vunnit priset En fantastisk kollega! Läs mer om vad Anita och Marie gör för sina kollegor och passa på att nominera någon på din arbetsplats. Än finns chansen för en röntgensjuksköterska!

• Grattis alla barnmorskor!

Den 5 maj är det Barnmorskans dag, här i Sverige och i hela världen. Vi vill hylla dig och berätta mer om vad Vårdförbundet gör för dig. Och vilka frågor ställer Carolina Gynning till yrkeshandläggaren och barnmorskan, Carita Sturesson?

• Vinnare! En fantastisk kollega - Biomedicinsk analytiker

Annika Öhrn, Biomedicinsk analytiker på Fysiologkliniken, Västmanlands sjukhus i Västerås har vunnit priset En fantastisk kollega! Läs mer om vad Annika gör för sina kollegor och passa på att nominera någon på din arbetsplats. Än finns chansen för en barnmorska, en sjuksköterska och en röntgensjuksköterska!

• Nominera en fantastisk kollega

I samband med de internationella yrkesdagarna delar avdelning Västmanland ut utmärkelsen - En fantastisk kollega!

• JÄMSTÄLLDA LÖNER - när kommer arbetsgivare att göra det till en prioriterad fråga?

Läs ordförande Janí Stjernströms debattartikel idag på Internationella kvinnodagen.

• Debatt: Vårdförbundets medlemmar är livsviktiga men arbetsgivarnas erkännande är lågt

Vårdförbundet har utvärderat hur väl arbetsgivare i kommuner och regioner följt intentionen med löneavtalet HÖK 19. Läs avdelningsordförande Janí Stjernströms debattartikel i VLT.

• Vill arbetsgivaren förflytta dig till annan arbetsplats?

Information vänder sig till dig som berörs av arbetsgivarens beslut om förflyttning/omdisponering av medarbetare inom Region Västmanland.

• Var med och stötta Musikhjälpen!

Vårdförbundet stöttar årets insamling för Musikhjälpen. Temat är “Ingen människa ska lämnas utan vård” och målet för insamlingen är att i snitt samla in en krona per medlem, vilket innebär 114 000 kr.

• Kauser är en fantastisk kollega

“En Fantastisk Kollega” firas på Internationella röntgensjuksköterska dagen, den 8 november. Vårdförbundet avdelning Västmanland uppmärksammar Röntgensjuksköterskornas professionsdag genom att dela ut utmärkelsen ”En fantastisk kollega”.

• Inställt! - Medlemslunch i Sala

Den 19 november bjuder Vårdförbundet Västmanland dig som medlem på lunch och du bjuder på din tid!