Aktuellt i Västmanland

• Dags för årets viktigaste möte för avdelning Västmanland!

Nu är det dags igen och vi hälsar alla våra medlemmar hjärtligt välkomna till årsmötet 2018 den 4 oktober.

• tre kvinnor i sjuksköterskeuniform som samtalar

Förtroendevaldadagen 4 oktober

För alla förtroendevalda i avdelning Västmanland har vi utbildningsdag utifrån arbetsmiljö och patientsäkerhet.

• Stor färjebåt i skärgårdsidyll

Succén är tillbaka - Följ med oss på en rafflande utbildningskryssning!

Förra årets medlemsresa blev en succé! Den 6-7 september drar vi iväg igen för att umgås, ha kul, lära oss och diskutera livsviktiga ämnen.

• Nominera en kandidat till valberedningen inför årsmötet 2018

Ta chansen och nominera en person som du tror skulle passa i uppdraget som valberedare!

• Skriv en motion till årsmötet 2018

En motion är ett förslag från dig som medlem eller grupp av medlemmar, som du/ni vill att Vårdförbundet ska ta ställning till. Det kan vara en idé om något som du vill att Vårdförbundet arbetar vidare med, men det kan också vara något som du tycker att Vårdförbundet hittills inte gjort bra och därför önskar förändra.

• En flagga i regnbågens färger

Gå med avdelning Västmanland på EuroPrideParaden i Stockholm!

Lördag den 4 augusti är du varmt välkommen att delta i Prideparaden i Stockholm tillsammans med oss på Vårdförbundet och avdelning Västmanland. En fantastisk parad som färgar Stockholm i regnbågens alla färger!

• Grillunch i Västerås 11 juni

Vad passar väl bättre än att njuta av en nygrillad hamburgare med dryck till lunch ute i den friska luften när sommaren börjar göra sig påmind? Tar du med en kollega som ännu inte är medlem så bjuder vi hen på lunch!

• Grillunch i Köping 14 juni

• En fantastisk kollega

Den 12 maj firade vi den internationella yrkesdagen för sjuksköterskor. Vårdförbundet avdelningen Västmanland uppmärksammade dagen genom att dela ut utmärkelsen ”En fantastisk kollega”. Utmärkelsen gick till Annika Krisat, enhetschef på medicinmottagningen i Köping och även till Anna Sandell, sjuksköterska på mammografin i Västerås. Båda hade fått mycket fina nomineringar ut av sina kollegor.

• Mörkhårig kvinna med glasögon som håller en blombukett och ett diplom.

En fantastisk kollega

Den 5 maj firade vi den internationella yrkesdagen för barnmorskor. Vårdförbundet avdelningen Västmanland uppmärksammade dagen  genom att dela ut utmärkelsen ”En fantastisk kollega” till barnmorskan Christina Fröjd, som blivit nominerad av sina kollegor.