Aktuellt i Västmanland

• Bästa avtalet ever

Den 23 mars 2017 skrev Vårdförbundet under ett kollektivavtal med Region Västmanland om bättre villkor för de som arbetar ständig natt eller rotation natt.

• Inbjudan till medlemsutbildning

Den 21 april är du välkommen på medlemsutbildning, antingen på för- eller eftermiddagen. Utbildningen riktar sig till dig som vill veta mer om kollektivavtal och arbetslagstiftning. Vad Vårdförbundet kan erbjuda dig för stöd och hur Vårdförbundet verkar på olika nivåer av samverkan.

• Ett ben kortare men ett rikare liv

Den 4 april bjuder vi in till en föreläsningen med Sonia Elvstål. Efter en vänstersväng med motorcykeln förändrades Sonias liv både fysiskt och psykiskt. Idag är hon ett ben kortare men ett helt liv rikare. Hon är en inspirerande talare som ger dig energi och insikter för din vardag och ditt arbete.

• Internationella biomedicinska analytikerdagen

I samband med internationella biomedicinska analytikerdagen 15 april bjuder laboratoriemedicin, fysiologen och Vårdförbundet på lunchföreläsningar tisdagen den 18 april.

• INSTÄLLT! Våga pröva nya vägar i vård och omsorg!

Inspirationsseminarium för dig som företagsmedlem, entreprenör eller intresserad medlem! Vårdförbundet tillsammans med Coompanion - kooperativ utveckling och Region Västmanland bjuder den 21 mars in till en spännande dag! Är du företagsmedlem eller nyfiken på vad det innebär? Kom och träffa engagerade företagare som vågat ta steget att driva eget inom vård och omsorg.

• Sjuksköterskor på medicinmottagningen på Nyköpings lasarett lägger upp mediciner på ett behandlingsbord. De står på varsin sida om rullbordet.

Internationella sjuksköterskedagen

För att uppmärksamma internationella sjuksköterskedagen den 12 maj bjuder vi i till föreläsningar och Fairtrade-kaffe eller te.

• Skrattande sjuksköterska i korridor på Boo Vårdcentral.

Nominera en fantastisk kollega!

I samband med de internationella yrkesdagarna delar Vårdförbundet avdelning Västmanland ut utmärkelsen "En fantastisk kollega".

• Biomedicinska analytiker sitter i ett lunchrum på Karolinska sjukhuset . De pratar och skrattar tillsammans.

Medlemslunch i Fagersta

Den 14 mars finns styrelsen på plats på Mitt hjärtas Café på Bergslagssjukhuset. Mellan klockan 11.30 - 13.00 bjuds medlemmar i Vårdförbundet på lunch.

• Varmt välkommen på biokväll

Vårdförbundet uppmärksammar internationella kvinnodagen den 8 mars och bjuder in alla medlemmar, kvinnor som män, till en biokväll. Vi minglar och umgås med förtroendevalda, styrelseledamöter och kollegor du kanske inte har träffat på länge. Vi avslutar kvällen med att visa filmen Dolda tillgångar.

• Avdelning Västmanlands årsrapport 2016

Varje år skriver Vårdförbundets 21 lokalavdelningar en årsrapport. Årsrapporten är en summering och utvärdering av verksamheten i avdelningen. Nu kan du ta del av avdelning Västmanlands årsrapport för 2016.