Aktuellt i Västerbotten

• Dags för årsmöte!

Vi ställer inte in, vi ställer om! Vårdförbundet följer nogsamt Folkhälsomyndighetens rekommendationer och för att du ska kunna delta och påverka på ett säkert sätt, är du inbjuden till årsmöte som i år sker digitalt.

• Ordförande har ordet

Bästa medlem i Vårdförbundet avdelning Västerbotten! Vilken vår vi har haft, vi har mött utmaningar vi aldrig tidigare varit med om. Alla inom vården har ställt om och utsatts för nya arbetssätt hela tiden och vi som har förmånen att engagera oss fackligt på heltid har drivit frågor vi i vår vildaste fantasi aldrig kunnat drömma om.

• Aktuellt om semestern i Västerbotten

Sommar och semester även i år... För många av oss är semesterplanering även i en tid utan pandemi, en tid av frågetecken, oro, ovisshet och frustration men i år är det kanske extra svårt... Hur tänker arbetsgivaren och vad tycker Vårdförbundet?

• Oenighet kring lön i Region Västerbotten

Information till dig som är medlem och anställd i Region Västerbotten. Arbetsgivaren har gått ut med information kring årets löneöverläggning med Vårdförbundet. I och med att vi avslutat i oenighet är det arbetsgivarens direktiv som kommer att följas. Vi vill här ge dig mer information kring detta.

• Vi har flyttat!

Nu har vi flyttat vårt kansli en trappa upp.

• Får vi hälsa på dig på jobbet?

Vi kommer mer än gärna ut och träffar dig och dina kollegor på arbetsplatsen.

• Kontoret stängt!

Länsavdelningskontoret har stängt 31/1, 3/2 och 4/2 på grund av flytt.

• Nyfiken på vad vi genomförde under 2019? Läs mer här!

Varje år summerar och utvärderar vi föregående år och skriver en årsrapport.

• Hur gör vi något åt rådande tystnadskultur? #tystnaden

Hur har vi det på våra arbetsplatser? Råder det tystnadskultur?

• Medlemsmöte i Umeå

Vi träffas och lägger planer för att konstruktivt föra fram den frustration många känner mot arbetsgivaren centralt och inte minst politikerna.