Aktuellt i Västerbotten

• Seniorhälsa Göteborg, vårdcentral, sjuksköterska, distriktssköterska, äldre

Personcentrerad vård - hur gör vi?

Hur ska vården som bedrivs närmast befolkningen utvecklas mot en personcentrerad och sammanhållen nära vård i norra Sverige? Den 24 november hålls seminarium med föreläsningar och paneldebatt om ämnet.

• Höstens förtroendevaldamöten

Du som är förtroendevald är välkommen till möten i Lycksele, Umeå och Skellefteå.

• kaffekopp och smörgås

Medlemscaféer i Umeå, Lycksele och Skellefteå

Ta en fikarast och kom och drick en kopp kaffe med Vårdförbundet och passa på att träffa dina kollegor. Vi bjuder på fika och ingen föranmälan behövs. Caféerna är öppna flera gånger under hösten, både i Umeå, Lycksele och Skellefteå.  Vi ses väl?

• chefsrollup

Chefsinternat i Medlefors

Du som är chef/ledare är välkommen till Vårdförbundets internat  i Medlefors den 21-22 november 2017.

• Handlingar till årsmötet

Här publiceras handlingarna till Årsmötet den 7 oktober 2017.

• Bild från Prideparaden i Umeå 2016

Gå i Prideparaden med Vårdförbundet!

Den 30 september är det åter dags för Prideparad i Umeå och självklart kommer Vårdförbundet Avdelning Västerbotten att delta.

• Prästkragar vid vatten

Enkät nr 2 om din arbetsmiljö sommaren 2017

Under sommaren ber vi dig som är yrkesverksam att svara på sex frågor om hur din arbetsmiljö har varit den senast veckan. Syftet med enkäten är att följa upp hur bemanning, arbetsbelastning och patientsäkerhet upplevs av oss medlemmar vid olika tillfällen. Sammanställning av enkätsvaren  används i dialog med länets arbetsgivare då sommaren 2017 utvärderas.

• Prästkragar vid vatten

Enkät om din arbetsmiljö sommaren 2017

• medlemmar som håller upp valsedlar med nummer

Västerbottens årsmöte den 7 oktober 2017

Du är varmt välkommen till årsmötet den 7 oktober som i år är i Lycksele. Val ska göras av ny styrelse, kongressombud och valberedning.  Ta vara på möjligheten att påverka vilka som ska leda Vårdförbundets arbete i Västerbotten. Hoppas att vi ses på årsmötet.