Aktuellt i Västerbotten

• Prästkragar vid vatten

Enkät om din arbetsmiljö sommaren 2017

Under sommaren ber vi dig som är yrkesverksam att svara på sex frågor om hur din arbetsmiljö har varit den senast veckan. Syftet med enkäten är att följa upp hur bemanning, arbetsbelastning och patientsäkerhet upplevs av oss medlemmar vid olika tillfällen. Sammanställning av enkätsvaren  används i dialog med länets arbetsgivare då sommaren 2017 utvärderas.

• medlemmar som håller upp valsedlar med nummer

Västerbottens årsmöte den 7 oktober 2017

Du är varmt välkommen till årsmötet den 7 oktober som i år är i Lycksele. Val ska göras av ny styrelse, kongressombud och valberedning.  Ta vara på möjligheten att påverka vilka som ska leda Vårdförbundets arbete i Västerbotten. Hoppas att vi ses på årsmötet.

• För förtroendevald - Kompetensutvecklingsdag och årsmöte 2017

Vårdförbundet inbjuder dig som är förtroendevald till en Kompetensutvecklingsdag 6 oktober och till Vårdförbundets årsmöte 7 oktober. Vi träffas på Ansia Resort i Lycksele. Anmälan förutsätter att du kan delta de båda dagarna.

• Diplom och blommor

Nominera Årets Förtroendevalda 2017

Har du en engagerad och initiativrik förtroendevald på din arbetsplats? Då kan du visa din uppskattning genom att nominera henne/honom till Årets Förtroendevald.

• Lufta dina tankar - gör ett inlägg i Västerbottensbloggen

Dela med dig av din erfarenhet, dina tankar och åsikter och gör ett inlägg i Västerbottensbloggen.

• chefsrollup

Chefsinternat i Medlefors

Du som är chef/ledare är välkommen till Vårdförbundets internat  i Medlefors den 21-22 november 2017.

• kaffekopp och smörgås

Medlemscaféer i Umeå, Lycksele och Skellefteå

Tag en fikarast efter lunch och kom och drick en kopp kaffe med Vårdförbundet. Caféerna är öppna 11 september i Umeå, 14 september i Lycksele och den 27 september i  Skellefteå.  Vi ses väl?

• Höstens förtroendevaldamöten

Du som är förtroendevald är välkommen till möten i Umeå och Skellefteå. Höstens första möten är den 31 augusti i Umeå och den 7 september i Skellefteå.  Därefter träffas vi i november.

• Var med och påverka! Nu är det dags att nominera inför årsmötet 2017

Hösten 2017 ska det väljas ny avdelningsstyrelse, valberedning och kongressombud till avdelning Västerbotten. Du har nu möjlighet att nominera dig själv eller någon annan till uppdragen.

• Pennficka och klämma med texten förtroendevald/skyddsombud

Förtroendevald / skyddsombud på arbetsplatsen. Varför är det viktigt?

Cecilia Lundberg skriver i Västerbottensbloggen om hur viktigt det är att det finns lokalt förtroendevald på arbetsplatsen och det är framförallt roligt att vara förtroendevald.