Aktuellt i Västerbotten

• Var med och stötta Musikhjälpen!

Vårdförbundet stöttar årets insamling för Musikhjälpen. Temat är “Ingen människa ska lämnas utan vård” och målet för insamlingen är att i snitt samla in en krona per medlem, vilket innebär 114 000 kr.

• Vårdgalan 2020 - Årets handledare!

Vi är glada att vår medlem Carola Ludvigsson vunnit pris som årets handledare på dagens Vårdgala. Carola är legitimerad sjuksköterska på Solbackens vård- och omsorgsboende i Umeå kommun.

• Vi vann!

I samband med årsmötet fick våra tre stipendiater sitt pris. Årets Förtroendevalda, Årets Engagemang och för första gången, Västerbottens Årets Vårdchef.

• Välkommen Karin och Bengt!

På årsmötes valdes två nya ledamöter till avdelningsstyrelsen.

• Vad vill du att vi ska jobba med nästa år?

Först och främst hoppas jag att den gångna sommaren har gett dig en välförtjänt ledighet med tid för återhämtning. Många av er jobbade hårt hela våren och fick vänta in i det sista på besked om semestern, vilket inte är rätt.

• Vårdförbundets verksamhet 2021 - vad tycker du är viktigast?

Hur vill du att vi ska bedriva Vårdförbundet i Västerbottens läns verksamhet? Vad är viktigast för dig? Hjälp oss att planera 2021 genom att svara på vår enkät.

• Ordförande har ordet

Bästa medlem i Vårdförbundet avdelning Västerbotten! Vilken vår vi har haft, vi har mött utmaningar vi aldrig tidigare varit med om. Alla inom vården har ställt om och utsatts för nya arbetssätt hela tiden och vi som har förmånen att engagera oss fackligt på heltid har drivit frågor vi i vår vildaste fantasi aldrig kunnat drömma om.

• Aktuellt om semestern i Västerbotten

Sommar och semester även i år... För många av oss är semesterplanering även i en tid utan pandemi, en tid av frågetecken, oro, ovisshet och frustration men i år är det kanske extra svårt... Hur tänker arbetsgivaren och vad tycker Vårdförbundet?

• Oenighet kring lön i Region Västerbotten

Information till dig som är medlem och anställd i Region Västerbotten. Arbetsgivaren har gått ut med information kring årets löneöverläggning med Vårdförbundet. I och med att vi avslutat i oenighet är det arbetsgivarens direktiv som kommer att följas. Vi vill här ge dig mer information kring detta.

• Vi har flyttat!

Nu har vi flyttat vårt kansli en trappa upp.