Aktuellt i Värmland

• Årsmöte den 23 september – Save the date

Den 23 september är det årsmöte i avdelning Värmland – och i år är det ett extra viktigt möte. Alla platser i avdelningsstyrelsen, som kongressombud och ersättare samt valberedare står till förfogande och ska väljas om.

• Motion - ett förslag till förändring!

En motion är en demokratisk rättighet och ett bra sätt att föra fram din åsikt på. Vad är viktigt för dig? Vill du påverka och har förslag på förbättringar?

• Nominera - påverka idag och imorgon!

Här kan du nominera dig själv eller någon annan som brinner för utveckling, påverkan och att göra skillnad. En möjlighet att vara med och driva Vårdförbundets frågor i Värmland!

• "Drömmen om piketen på Norrmalmspolisen"

Se föreläsningen som baseras på Mikael Lundhs populära ljudbok ”Drömmen om piketen på Norrmalmspolisen” där han bland annat tar upp värdegrundsfrågor, diskriminering, och rasism runt fikabordet på arbetsplatsen med syfte att skapa en bättre arbetsmiljö.

• Årets stipendiat!

Grattis Charlotte som fick stipendium för sitt examensarbete!

• Facklig grundutbildning 2021

Är du ny förtroendevald? Kunskap är en grundförutsättning för att kunna påverka arbetsmiljön och utvecklingen på arbetsplatsen. I Vårdförbundets uppskattade grundutbildning får du konkreta verktyg att använda men också ett nätverk tillsammans med andra förtroendevalda. Nu finns utbildningarna för 2021 – Anmäl dig idag!

• Ida och Susanne fick stipendium för sitt examensarbete

Äntligen fick vi möjlighet att dela ut vårt stipendium för bästa C-uppsats, som vi skulle ha delat ut på sjuksköterskeprogrammets examenshögtid i juni!

• Var med och stötta Musikhjälpen!

Vårdförbundet stöttar årets insamling för Musikhjälpen. Temat är “Ingen människa ska lämnas utan vård” och målet för insamlingen är att i snitt samla in en krona per medlem, vilket innebär 114 000 kr.

• Vi söker en ny styrelsekollega

Nominera dig själv eller någon annan till det spännande uppdraget som styrelseledamot!

• Grupp med sjuksköterskor

Nu kan du nominera årets medlem!

Avdelning Värmland har sedan några år tillbaka en tradition med att uppmärksamma en medlem eller medlemmar som gjort ett arbete som bidragit till utveckling av yrket och/eller verksamheten.