Aktuellt i Södermanland

• Årsmöte 2019! Fyllnadsval och inspirationsföreläsning med Jan Bylund

Årsmöte 2019 den 3 oktober! En viktig och härlig kväll väntar dig som medlem!

• Motiverande ledarskap - positivt ledarskap i vardagen!

Vårdförbundet avdelning Södermanland bjuder in dig som är medlem och chef eller ledare till en utbildningsdag om motiverande ledarskap.

• Om sifferlöst, LOK:ar, löneöversyn och lönesamtal

Vi får många frågor kring HÖK 19, det nya avtalet för dig anställd i region kommun och kommunalt bolag. Just nu pågår arbetet för fullt med att träffa lokala avtal och att genomföra löneöversynen enligt det nya avtalets prioritering av erfarna och särskilt yrkesskickliga. Här försöker vi svara på de vanligaste frågorna och reda ut några oklarheter.

• Passa på att bidra till vår verksamhet 2020!

Syftet med enkäten är att få en fingervisning om vilka aktiviteter medlemmarna i avdelning Södermanland gärna vill ha framöver. Resultatet av enkäten kommer fungera som en bas för styrelsen, vid prioriteringar av aktiviteter under året som kommer.

• Semester och ledighet

Att vara ledig ibland är en förutsättning för att du ska kunna göra ett bra arbete. Ledighet kan också fylla olika behov vid olika skeden i livet. Det finns därför flera olika former av ledighet som regleras i lag. Kontakta Vårdförbundet Direkt på 0771-420 420 om du har frågor som du inte får svar på här, eller om undrar vad som gäller just dig och din arbetsplats.

• Grattis Marita Ländin - nominerat till fantastisk kollega

I samband med internationella yrkesdagen för sjuksköterskor den 12 maj var uppmaningen att uppmärksamma en medlemskollega som jobbar inom yrket och som bidrar till yrkesutvecklingen på ett engagerat och inspirerande sätt.

• Neuroledarskap - att leda med hjärnan i fokus!

Vårdförbundet avdelning Södermanland bjuder in dig som är medlem och chef eller ledare.

• Knegdeg

Dina pengar. Med och utan kollektivavtal. Den 17 mars firar vi kollektivavtalets dag.

• Du som är barnmorska – kom och ställ dina frågor!

Vårdförbundet avdelning Södermanland bjuder in dig som är barnmorska till ett möte där du kan få svar på dina frågeställningar.

• Information om vårt partsgemensamma avtalsarbete

Du som är förtroendevald på arbetsplats bjuds in till en utbildning och information om vårt partsgemensamma avtalsarbete och innebörden av att avtalet HÖK med Sveriges Kommuner och Landsting (SKL) är uppsagt.