Aktuellt i Södermanland

• Sommarenkät Södermanland 2018

Precis som förra sommaren ber vi dig som är yrkesverksam medlem i Vårdförbundet att svara på några frågor om hur din arbetsmiljö har sett ut den senaste tiden. Syftet är att vi vill följa hur bemanning, arbetsbelastning och patientsäkerhet upplevs under sommaren.

• Sommarbemanning avdelning Södermanland

Sommaren är här och semesterperioderna har för några redan börjat.

• Dags för fyllnadsval/nyval - nominera dig eller någon annan!

Hösten 2018 ska det ske fyllnadsval/nyval till avdelningsstyrelse. Du har nu möjlighet att nominera dig själv eller någon annan till uppdragen.

• Skriv en motion till årsmötet 2018

En motion är ett förslag från dig som medlem eller grupp av medlemmar, som du/ni vill att Vårdförbundet ska ta ställning till. Det kan vara en idé om något som du vill att Vårdförbundet arbetar vidare med, men det kan också vara något som du tycker att Vårdförbundet hittills inte gjort bra och därför önskar förändra.

• Sommarenkät 2018

• Grattis Susanne Samuelsson, du är utnämnd till en fantastisk sjuksköterskekollega!

För ett tag sen efterfrågade vi din hjälp, vi ville att du skulle nominera en fantastisk kollega inför internationella sjuksköterskedagen.

• Barnmorskan på Skansen + Allsången

Bli en av de 100 medlemmar som går in kostnadsfritt på Skansen inkl VIP-Allsång! Vårdförbundet bjuder tillsammans med Skansen på inträde och en guidad tur genom rollspelet ”Barnmorskan på Skansen” samt en VIP-sittning på genrepet av Allsång på Skansen. Datum: 3/7 samt 10/7. Gäller för 50 personer per datum.

• Fika Fairtrade med Vårdförbundet 7-9 maj

Var med och fika för en bättre värld! Fika med dina arbetskamrater och förtroendevalda och sätt fokus på Fairtrade-märkta produkter.

• Utmattningssyndrom och ME/CFS - vad är skillnaden?

Detta seminarium kommer att belysa två svåra sjukdomstillstånd som förorsakar stort lidande och ofta har ett långdraget ibland kroniskt förlopp. Det är viktigt för alla som arbetar inom sjukvården att ha kunskaper om dessa tillstånd.

• Gå 2 för 1 på musikalkomedin Gentlemannen med Henrik Dorsin!

Missa inte chansen att se Henrik Dorsin i 8 olika roller i vårens Monty Python-doftande musikalkomedi på Oscarsteatern i Stockholm!