Aktuellt i Södermanland

• Nominera en fantastisk kollega!

I samband med de internationella yrkesdagarna vill vi uppmärksamma dig som jobbar inom yrket. Nominera någon du tycker bidrar till arbetsplatsen och yrkesutvecklingen på ett engagerat och inspirerande sätt.

• Digital mötesplats för förtroendevalda

Digital mötesplats återkommer en torsdag i månaden kl. 14-16 och ger dig möjlighet att prata med avdelningsstyrelsen och förtroendevalda på andra arbetsplatser, om det som är viktigt för dig.

• Digitala möten

Hur kan vi mötas under våren? Vi ser att de digitala mötena kommer att stå i fokus även en bit in i 2021. Men på vilka sätt kan vi träffas på säkra sätt?

• Var med och stötta Musikhjälpen!

Vårdförbundet stöttar årets insamling för Musikhjälpen. Temat är “Ingen människa ska lämnas utan vård” och målet för insamlingen är att i snitt samla in en krona per medlem, vilket innebär 114 000 kr.

• Träffar för förtroendevalda

Hur har våren och sommaren gått med tanke på Corona, semester och löneöversyn? Nu samlar vi er som är förtroendevalda i Sörmland för att byta erfarenheter och fylla på med kunskap efter detta hektiska år.

• Överenskommelse schablonbelopp förskjuten arbetstid mellan Vårdförbundet och Region Sörmland

För någon vecka sedan kom Vårdförbundet och arbetsgivaren Region Sörmland överens om att teckna ett lokalt avtal kring ersättning avseende den/de schemaändringar som flera av oss fick göra med kort varsel vid inledningen av ”Coronakrisen”. Arbetet med att få till detta avtal har pågått i stort sett sedan inledandet av ”Coronakrisen”.

• Buntar med sedlar

Avtal ökad ersättning - Covid-19

Pengar och ledig tid! Sedan något dygn tillbaka har vi tecknat ett avtal mellan Vårdförbundet och Region Sörmland.

• Status i löneöversynen med kommuner och Region Sörmland

Här redovisas statusen i årets löneöversyn i Sörmland inom ramen för löneavtalet med SKR, Sveriges kommuner och regioner.

• Aktuellt om semester i Region Sörmland

Här finns kort information om läget kring semester i Region Sörmland.

• En fantastisk kollega - Biomedicinsk analytiker

I samband med internationella yrkesdagen för biomedicinsk analytiker den 15 april vill vi att ni hjälper oss att uppmärksamma en medlemskollega som jobbar inom yrket och som ni tycker bidrar till yrkesutvecklingen på ett engagerat och inspirerande sätt.