Aktuellt i Södermanland

• Passa på att bidra till vår verksamhet 2020!

Syftet med enkäten är att få en fingervisning om vilka aktiviteter medlemmarna i avdelning Södermanland gärna vill ha framöver. Resultatet av enkäten kommer fungera som en bas för styrelsen, vid prioriteringar av aktiviteter under året som kommer.

• Sommarenkät 2019

Precis som förra sommaren ber vi dig som är yrkesverksam medlem i Vårdförbundet att svara på några frågor om hur din arbetsmiljö har sett ut den senaste tiden. Syftet är att vi vill följa hur bemanning, arbetsbelastning och patientsäkerhet upplevs under sommaren.

• Skriv en motion till årsmötet 2019

En motion är ett förslag från dig som medlem eller grupp av medlemmar, som du/ni vill att Vårdförbundet ska ta ställning till. Det kan vara en idé om något som du vill att Vårdförbundet arbetar vidare med, men det kan också vara något som du tycker att Vårdförbundet hittills inte gjort bra och därför önskar förändra.

• Semester och ledighet

Att vara ledig ibland är en förutsättning för att du ska kunna göra ett bra arbete. Ledighet kan också fylla olika behov vid olika skeden i livet. Det finns därför flera olika former av ledighet som regleras i lag. Kontakta Vårdförbundet Direkt på 0771-420 420 om du har frågor som du inte får svar på här, eller om undrar vad som gäller just dig och din arbetsplats.

• Grattis Marita Ländin - nominerat till fantastisk kollega

I samband med internationella yrkesdagen för sjuksköterskor den 12 maj var uppmaningen att uppmärksamma en medlemskollega som jobbar inom yrket och som bidrar till yrkesutvecklingen på ett engagerat och inspirerande sätt.

• Nominera till avdelning Södermanlands styrelse

Hösten 2019 ska det ske fyllnadsval till avdelningsstyrelsen. Du har nu möjlighet att nominera dig själv eller någon annan till uppdraget.

• Neuroledarskap - att leda med hjärnan i fokus!

Vårdförbundet avdelning Södermanland bjuder in dig som är medlem och chef eller ledare.

• Knegdeg

Dina pengar. Med och utan kollektivavtal. Den 17 mars firar vi kollektivavtalets dag.

• Du som är barnmorska – kom och ställ dina frågor!

Vårdförbundet avdelning Södermanland bjuder in dig som är barnmorska till ett möte där du kan få svar på dina frågeställningar.

• Information om vårt partsgemensamma avtalsarbete

Du som är förtroendevald på arbetsplats bjuds in till en utbildning och information om vårt partsgemensamma avtalsarbete och innebörden av att avtalet HÖK med Sveriges Kommuner och Landsting (SKL) är uppsagt.