Aktuellt i Södermanland

• Snart dags för röntgensjuksköterskans yrkesdag!

Måndag 8 november ska vi fira! Så nominera en fantastisk kollega, som stödjer och peppar er och håller arbetsglädjen uppe , i de här lite extra , svåra tiderna. Avdelningsstyrelsen för Södermanland väljer ut vinnaren som tillsammans med kollegorna vid vinnande arbetsplats bjuds på läcker tårta. Tack, för att du finns och gör ett utmärkt jobb!

• Anmäl dig till årsmötet - Nu finns det fler platser!

Den 30 september är det årsmöte i avdelning Södermanland – och i år är det ett extra viktigt möte. Alla platser i avdelningsstyrelsen, som kongressombud och ersättare samt valberedare står till förfogande och ska väljas om.

• Nominera - påverka idag och i framtiden!

Här kan du nominera dig själv eller någon annan som brinner för utveckling, påverkan och att göra skillnad. En möjlighet att vara med och driva Vårdförbundets frågor i Södermanland!

• Digital mötesplats för förtroendevalda

Digital mötesplats återkommer en torsdag i månaden kl. 14-16 och ger dig möjlighet att prata med avdelningsstyrelsen och förtroendevalda på andra arbetsplatser, om det som är viktigt för dig.

• Digitala möten

Hur kan vi mötas under våren? Vi ser att de digitala mötena kommer att stå i fokus även en bit in i 2021. Men på vilka sätt kan vi träffas på säkra sätt?

• Var med och stötta Musikhjälpen!

Vårdförbundet stöttar årets insamling för Musikhjälpen. Temat är “Ingen människa ska lämnas utan vård” och målet för insamlingen är att i snitt samla in en krona per medlem, vilket innebär 114 000 kr.

• Träffar för förtroendevalda

Hur har våren och sommaren gått med tanke på Corona, semester och löneöversyn? Nu samlar vi er som är förtroendevalda i Sörmland för att byta erfarenheter och fylla på med kunskap efter detta hektiska år.

• Överenskommelse schablonbelopp förskjuten arbetstid mellan Vårdförbundet och Region Sörmland

För någon vecka sedan kom Vårdförbundet och arbetsgivaren Region Sörmland överens om att teckna ett lokalt avtal kring ersättning avseende den/de schemaändringar som flera av oss fick göra med kort varsel vid inledningen av ”Coronakrisen”. Arbetet med att få till detta avtal har pågått i stort sett sedan inledandet av ”Coronakrisen”.

• Buntar med sedlar

Avtal ökad ersättning - Covid-19

Pengar och ledig tid! Sedan något dygn tillbaka har vi tecknat ett avtal mellan Vårdförbundet och Region Sörmland.

• Status i löneöversynen med kommuner och Region Sörmland

Här redovisas statusen i årets löneöversyn i Sörmland inom ramen för löneavtalet med SKR, Sveriges kommuner och regioner.