Aktuellt i Kronoberg

• 4 kvinnor står och håller i ett stort presentkort och en blombukett

Stipendium till Felicia

Felicia Johansson är årets stipendiat för bästa C-uppsats inom avdelning Kronoberg

• Illustrerad bild med två böcker på hög och ett äpple ovanpå

Skaffa dig mer kunskap i ditt uppdrag som förtroendevald

Nu är anmälan öppen till utbildningarna under 2018. Oavsett om du är ny eller erfaren förtroendevald så finns det kunskapspåfyllning för alla. Vad är nästa steg för dig?

• Vill du påverka Vårdförbundet?

Vill du påverka Vårdförbundet? Sista dagen att skicka in en motion till kongressen (2018) är 1 december i år! Här hittar du också de motioner som redan kommit in. Alla medlemmar kan skicka in motioner.

• 10 kvinnor är uppställda framför kameran. Alla ser glada ut.

Det här är avdelning Kronobergs nya styrelse

Den 26 september hade avdelning Kronoberg årsmöte på Myresjöhus arena i Växjö där bland annat en ny styrelse röstades fram. Mötesordförande var förbundsordförande Sineva Ribeiro (till höger på bild) som även svarade på frågor från medlemmar under kvällen. Avdelningsordförande Anna Seiborg Kidell har ordet:

• Förhandsvisning av "Solsidan"

Vårdförbundet avdelning Kronoberg välkomnar medlemmarna till en förhandsvisning av filmen "Solsidan", den 28 november kl.17:30.

• Årsmötet i avdelning Kronoberg 26 september

Tisdagen den 26 september var det dags för avdelning Kronobergs årsmöte och i samband med detta firade vi även Vårdförbundet 40år!

• Välkommen till en dag med kunskapspåfyllnad!

Skyddsombud tillika förtroendevald i Vårdförbundet avdelning Kronoberg hälsas välkommen till förtroendevaldsdag 18 oktober klockan 08.30-16.15 på folkhögskolan S:t Sigfrid. OBS! Folkhögskolan Kronoberg

• Invigning av Humana äldreboende

Igår, den 12 september, var det invigning av det miljöcertifierade Humana äldreboendet i Växjö. Vårdförbundet var där!

• Handlingar inför årsmötet

Här publiceras handlingarna inför Årsmötet 2017.

• Bidra till Vårdförbundets verksamhetsplanering

Dina synpunkter som medlem är viktiga för avdelning Kronoberg verksamhet 2018!