Aktuellt i Kronoberg

• Semester i Region Kronoberg

Vi har haft överläggning om semestern med arbetsgivaren Region Kronoberg. Här kan du läsa protokollet från det mötet.

• Nominera - påverka idag och i framtiden!

I höst är det dags för val vid vårt årsmöte. Nu kan du nominera någon som vill göra skillnad. En möjlighet att vara med och driva Vårdförbundet frågor!

• Digitalt chefsmöte - ställ frågor till politiker

En digital träff exklusivt för dig som är chef eller har annan ledarroll. Ställ dina frågor till Vårdförbundet och lokala politiker.

• Pengar i en burk och i tre staplar

Till dig som är anställd i Region Kronoberg

Vi har verkligen försökt fira och sprida Region Kronobergs goda exempel från 2020, i både länet och landet, visa att det inte var avtalet det är fel på för det kan faktiskt leverera.

• Vi har ny besöksadress!

• "Vi ska värderas varje månad - inte bara kortsiktigt!"

Ett tufft och ovanligt år är snart till ända. Utvärdering av vårt löneavtal, påverkansarbete, risktillägg och Coronabonusar. Här kommer tankar och information från ordförande Anna Seiborg Kidell.

• Var med och stötta Musikhjälpen!

Vårdförbundet stöttar årets insamling för Musikhjälpen. Temat är “Ingen människa ska lämnas utan vård” och målet för insamlingen är att i snitt samla in en krona per medlem, vilket innebär 114 000 kr.

• Föreläsning: Förbered dig inför pensionen

Välkommen att lyssna på Alexandros Maditianos från Pensionsmyndigheten som ger oss svar på våra frågor om pension.

• Corona, löneprocessen och årsmöte

Covid-19 dröjer sig kvar om än i annan tappning, från att den sköljde över oss och vi ställde om vården på flera plan, till att bli en del av vår vardag och som vi nu behöver hantera mer långsiktigt utan att för den skull slappna av, utan påminna varandra om samhällsfarlig smitta och pågående pandemi.

• Nominera till uppdrag i valberedningen

Vi behöver fylla på i valberedningen - och nu är nomineringen öppen inför valet som sker vid årsmötet som startar den 28 september. Passa på att nominera dig själv, eller någon annan, till ett roligt och viktigt fackligt uppdrag!