Aktuellt i Kronoberg

• Två studenter sitter vid ett bord och pratar på ett bibliotek.

Sjuksköterskestudenter välkomna på karriärkväll 19 december

Alla sjuksköterskestudenter, oavsett om du är medlem och oavsett vilken termin du studerar på är välkomna!

• Händer som bläddrar i häften om personcentrerad vård

Intresserad av att leda studiecirkel?

Är du intresserad av att hålla i en studiecirkel i personcentrerad vård på din arbetsplats under nästa år med Vårdförbundets fantastiska studiecirkelmaterial?

• Välkomna! Har ni frågor? En förtroendevald välkomnar medlemmar till en träff.

Dag för förtroendevalda 15 november

Som skyddsombud och tillika förtroendevald i Vårdförbundet avdelning Kronoberg hälsas du varmt välkommen till förtroendevaldsdag den 15 november.

• En mörklockig flicka i blå klänning och en äldre gråhårig kvinna sätter plantor. I bakgrunden står en mörkgrön vattenkanna.

Lär dig mer om pensionssystemet 15 november

TCO Kronoberg inbjuder till presentation av pensionssystemet 15 november.

• Biobiljetter och popcorn

Nu är biokvällen den 23 november fullbokad

Medlem som nu anmäler sig hamnar på en reservlista. Om vi får återbud kontaktas reserver via e-post. Den 23 november bjuder Vårdförbundet i Kronoberg på en förhandsvisning av filmen "Fyren mellan haven" som visas i Växjö.

• Två studenter, en ung man i rutig skjorta och en ung kvinna med glasögon och uppsatt hår, sitter vid ett bord i ett bibliotek

Studenter är välkomna på karriärkväll 27 oktober

Alla sjuksköterskestudenter är välkomna till Rasken på karriärkväll.

• 9 kvinnor står tillsammas.

Ny styrelse vald på årsmötet

Bilden visar bakifrån, från vänster Ann Söderlind, Carita Sturesson, vice ordförande Anette Strålvall Andersson, ordförande Anna Seiborg Kidell. Främre raden från vänster Karolina Fransson, Jenny Gustafsson, Ann-Christin Elmhäll, Camilla Ivarsson och Karin Simonson Alm.

• två sjuksköterskor med patient

Enkät om din arbetsmiljö under sommaren

Vårdförbundet Kronoberg ber om din hjälp för att kunna utvärdera hur sommarsituationen har varit på din arbetsplats.

• En uppslagen broschyr om personcentrerad vård

Personcentrerad vård aktuellt i Kronoberg

Vårdförbundet var i veckan inbjudna till Region Kronobergs ledningsmöte för hälso- och sjukvården för att bidra med kunskap och idéer om personcentrerad vård. Tillsammans med regionen bjöd Vårdförbundet också in medlemmar och annan vårdpersonal, chefer, utvecklingsansvariga, politiker och fackliga företrädare till ett öppet möte om personcentrerad vård samma kväll.

• Två kvinnor sitter vid ett bord och samtalar. På bordet står två Ipads uppvikta.

Välkommen på chefsinternat

Medlemmar som är chefer hälsas välkomna på chefsinternat 27-28 oktober. Aktiviteten är ett samarrangemang mellan flera avdelningar i Vårdförbundet.