Aktuellt i Kronoberg

• Enkät om din arbetsmiljö under sommaren

Vårdförbundet Kronoberg ber om din hjälp för att kunna utvärdera hur sommarsituationen har varit på din arbetsplats.

• En uppslagen broschyr om personcentrerad vård

Personcentrerad vård aktuellt i Kronoberg

Vårdförbundet var i veckan inbjudna till Region Kronobergs ledningsmöte för hälso- och sjukvården för att bidra med kunskap och idéer om personcentrerad vård. Tillsammans med regionen bjöd Vårdförbundet också in medlemmar och annan vårdpersonal, chefer, utvecklingsansvariga, politiker och fackliga företrädare till ett öppet möte om personcentrerad vård samma kväll.

• Välkommen till årsmöte 5 oktober

Nu är det åter dags för Vårdförbundet avdelning Kronobergs årsmöte, vi träffas på Royal Corner Best Western Hotell i Växjö den 5 oktober.

• En färgglad illustration.  En förtroendevald välkomnar medlemmar till en träff.

Träff för förtroendevalda 27 september

Som skyddsombud och förtroendevald hälsas du varmt välkommen till höstens första förtroendevaldsträff 27 september, på Elite Hotell Park Konserthuset i Växjö.

• illustration i blått, turkost och vitt. Två personer sitter bredvid varandra på en säng. Det är pratbubblor över personerna.

Personcentrerad vård, vad är det?

Välkommen till en inspirerande föreläsning med Vårdförbundets vårdstrategiska chef Lisbeth Löpare Johansson 23 augusti.

• Två kvinnor sitter vid ett bord och samtalar. På bordet står två Ipads uppvikta.

Välkommen på chefsinternat

Medlemmar som är chefer hälsas välkomna på chefsinternat 27-28 oktober. Aktiviteten är ett samarrangemang mellan flera avdelningar i Vårdförbundet.

• Debatt: Äntligen ett steg i rätt riktning!

Region Kronoberg antog nyligen ett åtgärdspaket för att komma tillrätta med den akuta personalsituationen och kostnadsutvecklingen - nu hoppas vi på snabbt genomförande, skriver Caroline Boo Hermansson i Smålandsposten.

• Höstens grundutbildningar

Nu kan du anmäla dig till höstens grundutbildningar för nya förtroendevalda. Det finns flera utbildningstillfällen att välja bland.

• Turkos pennficka med Vårdförbundets logotype i vitt. I pennfickan sitter 4 färgglada pennor. På fickan sitter också en mörkblå namnskylt som det står

Kronodagar 1-2 juni 2016

Du som är förtroendevald är varmt välkommen på Kronodagar. Vi kommer bland annat att behandla löneprocess, hälsosam arbetsmiljö och uppdraget som skyddsombud.

• Flagga med regnbågens färger mot en blå himmel

Sugen på brunch och Prideparad 14 maj?

Välkommen att ansluta dig till vår grupp i paraden.