Aktuellt i Jönköping

• Dags för årsmöte!

Vi ställer inte in, vi ställer om! Vårdförbundet följer nogsamt Folkhälsomyndighetens rekommendationer och för att du ska kunna delta och påverka på ett säkert sätt, är du inbjuden till Jönköpings årsmöte som i år sker digitalt.

• Vårdförbundets verksamhet - vad är viktigt för dig?

Hur vill du att vi ska bedriva Vårdförbundet i Jönköpings verksamhet? Vad är viktigast för dig? Hjälp oss att planera nästa verksamhetsår genom att svara på vår enkät.

• Föreläsningsdag för skolsköterskor

Under höstlovet välkomnar vi dig som arbetar som skolsköterska att lyssna till inspirerande föreläsningar med inbjudna gäster. På grund av pandemin sänds föreläsningarna digitalt och du kan delta från din dator eller mobila enhet.

• Vi behöver välja ny valberedning - nu kan du nominera!

Vi behöver välja en ny lokal valberedning - och nu är nomineringen öppen inför valet som sker vi årsmötet i september. Passa på att nominera dig själv, eller någon annan, till ett roligt och viktigt fackligt uppdrag!

• Sommarsemester för dig som privatanställd

Nu är sommaren här - en viktig tid för vila, återhämtning, möjlighet att koppla bort arbetet helt under några veckor och få ladda batterierna för att orka jobba ett år till. Läs mer om semester, vikten av att skriva avvikelser, information om inspektioner av personlig skyddsutrustning, samt val av ny valberedning.

• Sommarsemester för dig som jobbar i kommun

• händer som håller varandra

Vad gör facket?

Den frågan får vi ofta till oss nu i denna Coronapandemin som ställt allt på ända. Vilka lagar har vi att förhålla oss till?

• Sommarsemestern i Region Jönköpings län

Det närmar sig sommar - en viktig tid för vila, återhämtning, möjlighet att koppla bort arbetet helt under några veckor och få ladda batterierna för att orka jobba ett år till. Läs mer om aktuellt semesterläge i Region Jönköpings län.

• Vad är statusen i löneöversynen?

Undrar du hur det ligger till i löneöversynen mellan Vårdförbundet i Jönköping och din arbetsgivare? Hit vänder du dig för att få svar!

• Viktig information till dig som är skyddsombud avseende coronavirus

Vårdförbundets förtroendevalda tillika skyddsombud har en viktig roll att säkerställa rätt hantering hos arbetsgivaren gällande skyddet för anställda till följd av Coronasmittan.