Aktuellt i Jönköping

• Vårdförbundet söker studentinformatörer

Studerar du till röntgensjuksköterska, biomedicinsk analytiker eller sjuksköterska? Vill du jobba för ett yrkesförbund som utvecklar din profession och står upp för din akademiska kompetens? Då kan du vara den vi söker!

• Årsmöte i höst - skriv motion och nominera till valberedningen

Den 27 september är det dags för årsmöte och anmälan har öppnat! Till dess önskar avdelning Jönköping att du som medlem skriver motioner med dina förslag om Vårdförbundets verksamhet. Vi behöver också fylla på med fler valberedare och nu kan  du nominera den du vill se i detta uppdrag.

• Skriv en motion inför årsmötet 2018

En motion är ett förslag från dig som medlem eller grupp av medlemmar, som du/ni vill att Vårdförbundet ska ta ställning till. Det kan vara en idé om något som du vill att Vårdförbundet arbetar vidare med, men det kan också vara något som du tycker att Vårdförbundet hittills inte gjort bra och därför önskar förändra.

• Grattis till årets stipendiater!

Under fredagen uppmärksammade Vårdförbundet de studenter som vunnit årets stipendier för bästa kandidatuppsatser

• Häng med oss vid sjukhusen!

Vi kommer till sjukhusen för att träffa dig och svara på dina frågor

• Vårdförbundet i media

Sjukvården är ett hett ämne och Vårdförbundets arbete alltid aktuellt! Här hittar du ett urval av den senaste tidens uppmärksammanden kring våra yrken och Vårdförbundet i Jönköpings arbete.

• Se filmen: Vårdförbundet - det självklara valet för barnmorskor

Förtroendevalda barnmorskan Ann-Sofie Källner Blixt har spelat in en film som på ett tydligt och informativt sätt varför Vårdförbundet är det självklara valet för barmorskor.

• Yrkescafé 2 maj i Vetlanda

Kom och prata om hur du har det på ditt arbete, få inspiration och lyft aktuella och viktiga frågor från din arbetsplats.

• Biomedicinska analytikernas yrkesdag

Den 15 april är det yrkesdagen för biomedicinska analytiker. Vårdförbundet avdelning Jönköping uppmanar sina medlemmar att fira dagen och göra professionen synlig!