Aktuellt i Jönköping

• Sommarsemester för dig som privatanställd

Nu är sommaren här - en viktig tid för vila, återhämtning, möjlighet att koppla bort arbetet helt under några veckor och få ladda batterierna för att orka jobba ett år till. Läs mer om semester, vikten av att skriva avvikelser, information om inspektioner av personlig skyddsutrustning, samt val av ny valberedning.

• Sommarsemester för dig som jobbar i kommun

• händer som håller varandra

Vad gör facket?

Den frågan får vi ofta till oss nu i denna Coronapandemin som ställt allt på ända. Vilka lagar har vi att förhålla oss till?

• Sommarsemestern i Region Jönköpings län

Det närmar sig sommar - en viktig tid för vila, återhämtning, möjlighet att koppla bort arbetet helt under några veckor och få ladda batterierna för att orka jobba ett år till. Läs mer om aktuellt semesterläge i Region Jönköpings län.

• Vi behöver välja ny valberedning - nu kan du nominera!

Vi behöver välja en ny lokal valberedning - och nu är nomineringen öppen inför valet som sker vi årsmötet i september. Passa på att nominera dig själv, eller någon annan, till ett roligt och viktigt fackligt uppdrag!

• Vad är statusen i löneöversynen?

Undrar du hur det ligger till i löneöversynen mellan Vårdförbundet i Jönköping och din arbetsgivare? Hit vänder du dig för att få svar!

• Viktig information till dig som är skyddsombud avseende coronavirus

Vårdförbundets förtroendevalda tillika skyddsombud har en viktig roll att säkerställa rätt hantering hos arbetsgivaren gällande skyddet för anställda till följd av Coronasmittan.

• Bra att veta innan du skriver på anställningsavtal

Har du fått ett nytt jobb och står i startblocken? Vad behöver du ha koll på innan du skriver på anställningsavtalet? Kolla då igenom vår digitala guide Hallå, innan du skriver på.

• Drop-in med glöggmingel i vår nya lokal

Den 21 oktober flyttade Vårdförbundet avdelning Jönköpings kansli till Östra Storgatan 23, detta vill vi fira med att bjuda in dig till drop-in!

• OB-ersättningar under allhelgona, jul- nyårs- och trettonhelg

Allhelgona, jul, nyår och trettondag – vad gäller egentligen rörande OB-ersättningar under de kommande helgerna? Vi har listan!