Aktuellt i Jönköping

• Valberedningens förslag inför årsmötet 2017

Se valberedningens förslag till ny avdelningsstyrelse + kongressledamöter nedan. Årsmötet tar ställning till valberedningens förslag den 28 september.

• En sommarbild med äng, blå himmel, grusväg och havet som skymtar i horisonten.

Sommarbrev från avdelningsstyrelsen

Nu har semesterperioderna börjat och Vårdförbundet avdelning Jönköping reflekterar över vårens aktiviteter och skickar med några tankar inför sommaren.

• Vi vill veta vad ni tycker!

I höst drar verksamhetsplaneringen inför 2018 igång och som vanligt vill avdelningens styrelse ha input från er medlemmar så rätt verksamhet planeras. Vi skulle verkligen uppskatta om ni kunde fylla i enkäten nedan innan årsmötet den 28 september. TACK!

• Inbjudan till Årsmöte 2017!

Den 28 september inbjuder Vårdförbundet avdelning Jönköping till Årsmöte och firande av Vårdförbundets 40-års jubileum!

• Uppskattad After Vård

Förra veckan reste Vårdförbundet runt i länet för att bjuda medlemmarna på After Vård. På tisdagskvällen besöktes Eksjö Stadshotell, på onsdagen Gästgivargården i Värnamo och på torsdagen Jönköpings Hasse på Sjökanten. Trots tidvis otur med vädret blev det tre trevliga kvällar med bra samtal.

• Sammanfattning från förtroendevaldsträff 22 maj

På eftermiddagen den 22 maj träffades förtroendevalda inom Region Jönköpings län i Vrigstad.

• Sista chansen att nominera till årsmötet 2017!

Den 31 maj är sista chansen att nominera till årsmötet 2017. Det är dags för nyval av ordförande, vice ordförande, styrelseledamöter och kongressombud för avdelning Jönköping. Det är viktigt att du gör din röst hörd!

• Blommor (Nordiska trädgårdar)

Välkommen på After Vård!

Vårdförbundet avdelning Jönköping bjuder in sina medlemmar på After Vård. Kom, träffa kollegor och ha en trevlig kväll tillsammans!

• Ett gäng glada sjuksköterskor på akutmottagningen visar upp en Vårdförbundet tårta.

Grattis på internationella yrkesdagen för sjuksköterskor!

Fredagen den 12 maj är det den internationella yrkesdagen för sjuksköterskor. Detta firar Vårdförbundet avdelning Jönköping med att bjuda på tårta!

• Ambulanssjuksköterskan böjer fram mot patienten i ambulansen

Vårdförbundets åsikt om kompetensbehov i länets ambulanser

Med anledning Kommunals uttalande i media de senaste dagarna gällande bemanning av ambulanserna i länet vill vi förtydliga att Vårdförbundet är av en annan åsikt. Texten nedan skickades i ett brev från Vårdförbundets avdelningsordförande Eva-Lotta Lager till regionfullmäktige och regionstyrelsen.