Aktuellt i Jämtland

• Höstens årsmöte blir digitalt

Vi ställer inte in, vi ställer om! Vårdförbundet följer nogsamt Folkhälsomyndighetens rekommendationer och har därför beslutat att genomföra årets årsmöten digitalt.

• Vem vill du nominera?

Vi vill påminna om att du kan nominera Årets handledare och Årets förtroendevalda fram till 31 augusti! Prisutdelningen sker på årsmötet.

• Sommarsemester och löneöversyn i Jämtland/Härjedalen

Hur blir det med semestern i sommar och den årliga lönerevisionen nu när vi har en pandemi att ta hand om? Vi i Vårdförbundet arbetar hårt för att både sommarsemester och löneöversyn ska bli av som planerat. Här berättar vi vad som gäller och status i arbetet.

• FAQ Corona

I takt med att covid-19 sprider sig både utomlands och här i Sverige uppstår både oro och många frågor. Du som arbetar inom vården är extra utsatt, eftersom du möta smittan både privat och på arbetet.

• Schema på whiteboard

Övertid och förskjuten övertid

Vad gäller när arbetsgivaren vill ändra i mitt schema? Ett schema ska enligt lag vara fastställt senast två veckor innan det börjar gälla. Ändringar som därefter påkallas av arbetsgivaren, ska ersättas enligt AB.

• En illustrerad bild på en klocka med två människor i.

Informationsmöte om arbetstider

Vårdförbundet bjuder in alla medlemmar i Region Jämtland Härjedalen till ett informationsmöte om läget i förhandlingarna kring arbetstider.

• Tre kvinnor sitter bredvid varandra och pratar

INSTÄLLT - Kallelse till Fördjupningsutbildning för förtroendevalda

Välkommen till en kollegial mötesplats för förtroendevalda. Tema för dagen är samverkan, delegationsordning och löneprocessen.

• Pengar, Sedlar och mynt. Pressbild från Riksbanken som man får använda i redaktionella texten

Löneenkät på väg – uppdatera dina uppgifter

I slutet av november kommer vi att skicka ut en enkät där vi ber dig som arbetar inom region, kommun eller kommunalt bolag att fylla i hur 2019 års lönerevision fungerat och vad resultatet blev för dig. Passa på att uppdatera dina medlemsuppgifter redan idag, så att enkäten kommer fram till dig!

• Studenter som står i en grupp, en tjej tittar in i kameran

Välkommen till ett möte inför din anställning

Vi bjuder dig som är studerandemedlem på tips och råd från Vårdförbundet inför kommande anställning och yrke, där du även har möjlighet att ställa frågor.

• Årets relaxkvällar på Storsjöbadet

Ta chansen att uppleva novembers stjärnklara himmel i poolen på terrassen och värm frusna tår i en vedeldad bastu. Ljuvliga dofter och välbefinnande för dig som behöver vila och återhämtning efter en stressig dag på arbetet.