Aktuellt i Jämtland

• På gång i avdelning Jämtland

Nytt år med både nya och gamla utmaningar framför oss.  Vår arbetsmiljö och våra villkor är alltid aktuellt men just nu arbetar vi avdelning Jämtland extra med arbetsmiljön på Östersunds sjukhus. I dagarna har Vårdförbundet har skickat in en begäran om arbetsmiljöåtgärder enligt AML (arbetsmiljölagen) 6kap, 6a §.

• Covid - Vad gäller vid förflyttning eller graviditet?

På grund av coronapandemin har många medlemmar och förtroendevalda i Vårdförbundet under våren berörts av omorganisationer och omflyttningar av personal.

• Var med och stötta Musikhjälpen!

Vårdförbundet stöttar årets insamling för Musikhjälpen. Temat är “Ingen människa ska lämnas utan vård” och målet för insamlingen är att i snitt samla in en krona per medlem, vilket innebär 114 000 kr.

• Sommarsemester och löneöversyn i Jämtland/Härjedalen

Hur blir det med semestern i sommar och den årliga lönerevisionen nu när vi har en pandemi att ta hand om? Vi i Vårdförbundet arbetar hårt för att både sommarsemester och löneöversyn ska bli av som planerat. Här berättar vi vad som gäller och status i arbetet.

• Schema på whiteboard

Övertid och förskjuten övertid

Vad gäller när arbetsgivaren vill ändra i mitt schema? Ett schema ska enligt lag vara fastställt senast två veckor innan det börjar gälla. Ändringar som därefter påkallas av arbetsgivaren, ska ersättas enligt AB.

• En illustrerad bild på en klocka med två människor i.

Informationsmöte om arbetstider

Vårdförbundet bjuder in alla medlemmar i Region Jämtland Härjedalen till ett informationsmöte om läget i förhandlingarna kring arbetstider.

• Tre kvinnor sitter bredvid varandra och pratar

INSTÄLLT - Kallelse till Fördjupningsutbildning för förtroendevalda

Välkommen till en kollegial mötesplats för förtroendevalda. Tema för dagen är samverkan, delegationsordning och löneprocessen.

• Studenter som står i en grupp, en tjej tittar in i kameran

Välkommen till ett möte inför din anställning

Vi bjuder dig som är studerandemedlem på tips och råd från Vårdförbundet inför kommande anställning och yrke, där du även har möjlighet att ställa frågor.

• Årets relaxkvällar på Storsjöbadet

Ta chansen att uppleva novembers stjärnklara himmel i poolen på terrassen och värm frusna tår i en vedeldad bastu. Ljuvliga dofter och välbefinnande för dig som behöver vila och återhämtning efter en stressig dag på arbetet.

• Föreläsning med Linnéa Claeson 5 december

När vintermörkret lagt sig över Östersund är vi oerhört stolta att få bjuda in dig som medlem till en inspirerande och härlig föreläsning med Linnéa Claeson.