• Vårdförbundet stödjer inte Regionledningen

Utifrån artikeln i LT publicerad 26/11–21 Majoriteten, oppositionen och Vårdförbundet: “Regionledningen bör vara kvar“ samt kommentarer i sociala medier vill vi förtydliga vår ståndpunkt. Vårdförbundet har aldrig sagt att vi har förtroende för eller stödjer regionledningen.

• Föreläsningar med Folksam

Har du koll på dina försäkringar och din framtida pension? Eller vill du förbereda dig och lära dig mer? Nu erbjuder vi digitala föreläsningar med Folksam - om FÖRSÄKRINGAR, FAMILJEJURIDIK och PENSION. För dig som är medlem i Vårdförbundet Jämtland - anmäl dig idag!

• Nu kan du anmäla dig till årsmötet!

Den 7 oktober är det årsmöte i avdelning Jämtland – och i år är det ett extra viktigt möte. Alla platser i avdelningsstyrelsen, som kongressombud och ersättare samt valberedare står till förfogande och ska väljas om.

• Nominera - påverka idag och i framtiden!

Här kan du nominera dig själv eller någon annan som brinner för utveckling, påverkan och att göra skillnad. En möjlighet att vara med och driva Vårdförbundets frågor i Jämtland!

• Nomineringen är öppen!

Visst vill du hylla din studenthandledare med ett pris? Eller har du en fantastisk förtroendevald som du vill nominera?

• På gång i avdelning Jämtland

Nytt år med både nya och gamla utmaningar framför oss.  Vår arbetsmiljö och våra villkor är alltid aktuellt men just nu arbetar vi avdelning Jämtland extra med arbetsmiljön på Östersunds sjukhus. I dagarna har Vårdförbundet har skickat in en begäran om arbetsmiljöåtgärder enligt AML (arbetsmiljölagen) 6kap, 6a §.

• Covid - Vad gäller vid förflyttning eller graviditet?

På grund av coronapandemin har många medlemmar och förtroendevalda i Vårdförbundet under våren berörts av omorganisationer och omflyttningar av personal.

• Var med och stötta Musikhjälpen!

Vårdförbundet stöttar årets insamling för Musikhjälpen. Temat är “Ingen människa ska lämnas utan vård” och målet för insamlingen är att i snitt samla in en krona per medlem, vilket innebär 114 000 kr.

• Sommarsemester och löneöversyn i Jämtland/Härjedalen

Hur blir det med semestern i sommar och den årliga lönerevisionen nu när vi har en pandemi att ta hand om? Vi i Vårdförbundet arbetar hårt för att både sommarsemester och löneöversyn ska bli av som planerat. Här berättar vi vad som gäller och status i arbetet.

• Schema på whiteboard

Övertid och förskjuten övertid

Vad gäller när arbetsgivaren vill ändra i mitt schema? Ett schema ska enligt lag vara fastställt senast två veckor innan det börjar gälla. Ändringar som därefter påkallas av arbetsgivaren, ska ersättas enligt AB.