Jönköping

Målargatan 3
0771-420 420, växel info.jonkoping@vardforbundet.se

• Nytt nattavtal i Habo kommun gläder medlemmarna

De nattarbetande sjuksköterskorna i Habo kommun jublar. Det nya avtalet ger en veckoarbetstid på 34 timmar och 20 minuter i veckan. – Det här är ett delmål på väg mot hälsosamma arbetstider för nattpersonal i alla våra kommuner, säger Vårdförbundets ordförande i Jönköping Eva-Lotta Lager som siktar på fler avtal.

• Blommor (Nordiska trädgårdar)

Välkommen på After Vård!

Vårdförbundet avdelning Jönköping bjuder in sina medlemmar på After Vård. Kom, träffa kollegor och ha en trevlig kväll tillsammans!

• Chefsinternat 6-7 april

Den 6-7 april anordnade Vårdförbundets avdelningar Jönköping, Kalmar, Kronoberg och Östergötland ett internat för chefsmedlemmar. Här gavs möjlighet till nätverkande, inspiration och kunskapspåfyllnad.

• En biomedicinsk analytiker i blå rock och vita handskar ler in i kameran under tiden som hon laborerar.

Biomedicinsk analytiker - ett livsviktigt yrke!

På lördag den 15 april är det Biomedicinska analytikerdagen. Här berättar Nyroz Agid, biomedicinsk analytiker, om sitt arbete: "Ett livsviktigt yrke som har nyckelroll i vårdkedjan, utan oss erhålls inga diagnoser."

Visa alla nyheter

Vårdförbundet Direkt

Ring oss och få råd och stöd om din anställning, ditt yrke och ditt medlemskap!

Öppet vardagar: 08.00-18.00