Aktuellt i Västra Götaland

• Nominera till årets "rookie", förtroendevald samt skyddsombud

Ta nu möjligheten att sätta strålkastarljuset på någon du vet som verkar i det tysta, eller som skapat positiva förändringar för arbetskamraterna. Kanske någon som satte ner foten, någon som kom med en lysande idé eller någon vars mod var grunden till att allt löste sig till det bästa.

• Delta i EuroPride 2018

Även i år delar Vårdförbundet tältet med andra fackförbund i TCO Göteborgsfamiljen: Lärarförbundet, Facket ST, Polisförbundet, Vision, Unionen och Sensus. Sensus ordnar ”Fördomstolen” i tältet där besökare kan testa sina fördomar. I år är West Pride tillsammans med Stockholm Pride värdar för EuroPride som kommer gå av stapeln i augusti.

• Välkommen till chef-/ledarinternat den 11-12 oktober i Göteborg

Seminariet är ett samarbete mellan Vårdförbundets avdelningar i Halland, Värmland och Västra Götaland.

• Sommarhälsning

Sommaren är här och Västra Götalands avdelningsstyrelse vill önska alla  medlemmar en skön och förhoppningsvis avkopplande sommar!

• Inte under 30K Göteborg

Söndagen den 29 april kl 12:30 samlades ett hundratal demonstranter på Järntorget i Göteborg. Demonstrationen, som anordnades av sjuksköterskestudenter som i juni tar examen från Göteborgs Universitet, gick under namnet ”Inte under 30K” och inkluderade tre krav gällande sjuksköterskeyrkets villkor - bättre ingångslön, löneutveckling och arbetsmiljö.

• Påverkansdag inför valet på NU-sjukvården

Vårdförbundet NU-sjukvården hade utbildningsdag för sina förtroendevalda den 8 maj. Anette Fristedt, Anna Tjus och Christian Sandberg, förtroendevalda med facklig tid, ordnade dagen med hjälp av Martin Håland från styrelsen avdelning Västra Götaland. Dagen användes till facklig utbildning och politikerpåverkan inför valet till hösten.

• Utbildning för förtroendevalda/skyddsombud på SkaS

Den 30 maj är du som är förtroendevald/skyddsombud på SkaS välkommen till en utbildningsdag i Skövde.

• Internationella yrkesdagen för sjuksköterskor 12 maj

12 maj är yrkesdagen för sjuksköterskor! Vårdförbundet avdelning Västra Götaland uppmanar sina medlemmar att fira dagen och göra professionen synlig!

• Fira sjuksköterskans dag med oss den 9 maj!

Välkomna till öppet hus på Kansliet i Göteborg, Norra Hamngatan 32, klockan 10.00-15.00.

• Internationella yrkesdagen för barnmorskor 5 maj

Den 5 maj är det yrkesdag för barnmorskor! Vårdförbundet avdelning Västra Götaland uppmanar sina medlemmar att fira dagen och göra professionen synlig!