Aktuellt i Gävleborg

• Tävlingsdags - vinn en fikakasse till din arbetsplats!

Nu är det dags för vårens tävling där du kan vinna en fikakasse till din arbetsplats! Vi kommer att lotta vinnare bland de som har flest rätt. Sista dagen att delta är 24 april och priserna kommer att delas ut efter styrelsemötet i april då vi också publicerar namnen på vinnarna samt de rätta svaren på webben.

• Med anledning av Coronaviruset

Från och med idag kommer Vårdförbundet Gävleborg inte samla större medlemsgrupper (utbildningar, möten med medlemmar/förtroendevalda, aktiviteter mm) annat än vid särskilda tillfällen, i enlighet med Vårdförbundets policy och folkhälsomyndighetens rekommendationer då våra medlemsgrupper finns i samhällsviktiga arbeten.

• Tema arbetsmiljö, samverkan och LÖF2020

Välkomna på två utbildningsdagar för förtroendevalda inom Vårdförbundet avdelning Gävleborg. Vi kommer att hålla till på Scandic i Bollnäs. På agendan har vi bland annat arbetsmiljö, samverkan och lön dessutom ett avsnitt om skyddsombudsrollen.

• Coronaviruset och ditt arbete

I takt med att coronaviruset och sjukdomen covid-19 sprider sig både utomlands och här i Sverige uppstår både oro och frågor. Du som arbetar inom vården kan vara extra utsatt, eftersom du kan känna oro och möta smittan både privat och på arbetet. Vi fyller på FAQ:n löpande.

• På gång i Vårdförbundet Gävleborg

Vi har testat nytt koncept för medlemsutbildningar, påbörjat löneprocessen för 2020 och vi fortsätter med våra populära cafékvällar. Full fart som vanligt med andra ord.

• Stipendier

Vårdförbundet avdelning Gävleborg utdelar varje år två stipendier till studerande vid Högskolan i Gävle. Det ena stipendiet är på 5 000 kr och utgör en belöning för ett väl genomfört examensarbete på kandidatnivå inom ämnesområdet omvårdnad. Det andra stipendiet är på 10 000 kr och utgör en belöning för ett väl genomfört examensarbete på magisternivå inom ämnesområdet omvårdnad.

• Vi fortsätter förra årets succé, cafékväll!

Över 100 medlemmar kom på våra cafékvällar som anordnades 2019. Så nu kör vi samma koncept i år och hoppas att ännu fler kommer och att man tar med sig en kollega som kanske inte är medlem men som funderar på att kanske bli!

• Årsrapport avdelning Gävleborg

Varje år summerar och utvärderar vi föregående år och skriver en årsrapport. Nu kan du ta del av avdelning Gävleborgs årsrapport för 2019.

• På gång första halvan år 2020, boka datumen

Vårdförbundet Gävleborg säger god fortsättning till alla våra medlemmar och hej till året 2020! Hoppas du under jul och nyår fått möjlighet till vila och återhämtning och att ni som jobbat haft en bra eller åtminstone dräglig arbetssituation.

• Fikatävlingen är avgjord!

Innan jul hade vi en tävling där du som medlem i Vårdförbundet Gävleborg kunde svara på 8 frågor och ha chansen att vinna fika till din arbetsplats.