Blekinge

0771-420 420, växel info.blekinge@vardforbundet.se

3 anledningar till
att jag är medlem...

1. Tillsammans blir vi starkare!

Resurs 7
2. Vi kämpar för varandra!

3. Om något skulle hända känner jag mig trygg

Dani Ivarsdottir, förtroendevald Skåne

Just nu bjuder vi dig som blir medlem på 3 månaders medlemskap i Vårdförbundet. SMS:a MEDLEM till 71700 så ringer vi upp dig.

Kampanjen pågår till och med 30 november 2018

• röntgensjuksköterska

Grattis alla röntgensjuksköterskor!

Det var den 8 november 1895 som Wilhelm Röntgen gjorde den upptäckt som kom att både revolutionera sjukvården och ge honom ett Nobelpris. 123 år senare firas Röntgensjuksköterskans dag över hela världen.

• höstlöv

Höstmys på hotell

Varför inte lyxa till det med några dagar på hotell i höst? Som medlem i Vårdförbundet har du rabatt på hotellvistelser på Nordic Choice Hotels och Elite Hotels. Rabatten gäller under helger och lov. Du kan välja mellan många olika hotell i både Skandinavien och Baltikum.

• Tre leende kvinnor

Grattis alla Skyddsombud!

Vi firar skyddsombudens dag för att uppmärksamma och synliggöra deras viktiga uppdrag. Skyddsombuden arbetar för att utveckla en bra arbetsmiljö, det gäller både den sociala och organisatoriska arbetsmiljön. De vakar över att arbetsgivaren uppfyller kraven i arbetsmiljölagen. Skyddsombuden kan begära att arbetsgivaren genomför åtgärder för att åstadkomma en bra arbetsmiljö

• Det är dags att välja förtroendevald på arbetsplatsen

Från årsskiftet börjar en ny mandatperiod för uppdraget som förtroendevald på arbetsplats. Varför engagera sig fackligt? Jo, därför vi tycker det är viktigt med en arbetsplats där alla mår bra. Det är medlemmarna som är Vårdförbundet och tillsammans formar verksamheten.

Visa alla nyheter

Vårdförbundet Direkt

Ring oss och få råd och stöd om din anställning, ditt yrke och ditt medlemskap!

Öppet vardagar: 08.00-18.00