Blekinge

371 34 Karlskrona
0771-420 420, växel info.blekinge@vardforbundet.se

Är du en av oss?

Kimberly vill driva vården framåt, Kikki vill få bättre förutsättningar att hjälpa sina patienter och Jonas vill att lönen ska matcha ansvaret. Våra medlemmar är inte vilka som helst. Är du en av oss?

Psst! Du som ny yrkesverksam medlem får tre månader kostnadsfritt medlemskap!

• Rekryterings- och synlighetsmånad

Vårdförbundet är i full gång med att möta medlemmar och icke medlemmar på arbetsplatser runt om i Blekinge. Vi besöker arbetsplatser i Regionen, i kommunerna och privata arbetsgivare.

• pengar, sedlar och mynt

Löneenkät på väg -uppdatera dina uppgifter!

I slutet av november kommer vi att skicka ut en enkät där vi ber dig som arbetar inom region, kommun eller kommunalt bolag att fylla i hur 2019 års lönerevision fungerat och vad resultatet blev för dig. Passa på att uppdatera dina medlemsuppgifter redan idag, så att enkäten kommer fram till dig!

• OB-ersättningar under allhelgona, jul, nyår och trettondag

Allhelgona, jul, nyår och trettondag – vad gäller egentligen rörande OB-ersättningar under de kommande helgerna? Vi har listan!

• Stipendium för årets kandidat- och magisteruppsats 2019

Vårdförbundet avdelning Blekinge delar varje år ut stipendium på 5 000 kr till en kandidat- och en magisteruppsats med syfte att främja forskning, ny kunskap och utveckling av hälso- och sjukvård. Prioriterade områden i år har varit personcentrerad vård, jämlik hälsa och vårdens ledning och styrning

Visa alla nyheter

Vårdförbundet Direkt

Ring oss och få råd och stöd om din anställning, ditt yrke och ditt medlemskap!

Öppet vardagar: 08.00-18.00