Du som är medlem har alltid 10 procent rabatt på tågresor med SJ.

Passa på att göra någonting bra för miljön samtidigt som du sparar en liten slant! Att ta tåget när du ska ut och resa istället för bilen eller flyget är ur miljösynpunkt det bästa alternativet.

Alltid 10 procent rabatt på SJ

Villkor för att ta del av din rabatt

Rabatten gäller både 1 klass och 2 klass och oavsett biljettflexibilitet. Du behöver boka minst tio dagar före avresan. Rabatten gäller enbart på sträckor där SJ trafikerar och inte hos andra tågoperatörer.

Nyhet! rabatten gäller även nattåg till Tyskland. Med SJ EuroNight kliver ni ombord på kvällen och vaknar upp i Hamburg morgonen därpå. Därifrån kan ni enkelt ta er vidare till andra städer i Europa om ni har en annan slutdestination. Under perioden 31 mars- 30 september stannar tåget även i Berlin. Logga in för att läsa mer.

Till rabattkoder och bokningslänk (du behöver vara inloggad)

Rabatt lämnas inte på:

• familje-/barn- och grupperbjudanden eller på SJs lägsta pris
  • sträckor som är belagda med speciell banavgift t ex Arlandabanan
  • andra tågoperatörer
  • periodkort/ årskort eller liknande kort
  • i kombination med andra erbjudanden
  • vid resa med nattåg tillsammans med djur
  • resa på en del av Resplussträcka som trafikeras av annan (t ex länstrafiksträcka)
  • moms och bokningsavgift

Kontakta SJ om tåget blir inställt

Om ditt bokade tåg blir inställt kan du kontakta SJs kundtjänst för att få hjälp. Du kan ringa 0771-75 75 75 alla dagar i veckan klockan 6–22 eller 0771-75 75 55 under kontorstider måndag till fredag.