Aktuellt i Västra Götaland

• 3 kvinnor i biod som diskuterar

Höstens grundutbildningar är här

Nu kan du anmäla dig till höstens grundutbildningar. I Aktiviteter och utbildningar söker du grundutbildning för just din avdelning.

• Vårdförbundet besöker en medlem

På anrika Mösseberg i Falköping håller Bräcke Diakoni till med verksamhet för människor som behandlats för bland annat cancer. Här träffar Vårdförbundet Västra Götaland medlemmen Karina Gustafsson, distriktssköterska med ett ovanligt och intressant arbete.

• Internationella biomedicinska analytikerdagen 15 april

De biomedicinska analytikerna firade sitt tioårsjubileum när Vårdförbundet Västra Götaland anordnade en intressant utbildningsdag i Göteborg. Dagen var späckad med medryckande personer och intressant kunskap. De cirka hundra personer som samlats på Järneken, Östra sjukhuset bjöds på ett pärlband av tänkvärda och fängslande föreläsningar. Bilden ovan visar från vänster Sineva Ribeiro, Marina Olsson, Agneta Colliander och Anne Karin Höglund.

• Faddernätverket "Nurse to Nurse" bjuder in till språkkafé.

Välkomna till Vårdförbundets kansli i Göteborg 9 maj.

• Fira sjuksköterskans dag med oss i Borås 12 maj.

Torie Palm Ernsäter från Svensk sjuksköterskeförening kommer och pratar profession.

• Fira sjuksköterskans dag med oss den 9 maj!

Välkomna till öppet hus på Kansliet i Göteborg, Norra Hamngatan 32, klockan 10.00-15.00.

• Fira sjuksköterskans dag med oss den 9 maj!

• Nu drar faddernätverket igång 4 april

Välkomna att tillsammans med Vårdförbundet och Svensk sjuksköterskeförening diskutera hur vi kan möta våra kollegor från andra länder och starta ett faddernätverk.

• Uppskattat möte för privatanställda

Den 9 mars var våra privatanställda medlemmar inbjudna till en informationskväll om pension och IPT1/IPT2.

• Internationella biomedicinska analytikerdagen

Vårdförbundet Västra Götaland firar det genom att bjuda in till en utbildningsdag som är fullspäckad med intressanta föreläsare. Du som är biomedicinsk analytiker eller studerar till biomedicinsk analytiker och som är medlem i Vårdförbundet är välkommen att delta i utbildningsdagen. Vi ser gärna att chef till biomedicinska analytiker kan delta.