Örebro

Nygatan 16
0771-420 420, växel info.orebro@vardforbundet.se

• Jobbar du på den bästa arbetsplatsen?

Är du röntgensjuksköterska? Nu har du chansen att fira dig och dina kolleger inom professionen. Nominera din arbetsplats/ditt arbetslag inför Internationella röntgensjuksköterskedagen.

• "Ensam genom Iran - 184 mil av tillit"

Varmt välkommen till höstens första föreläsning i samarbete med TCO den 21 oktober. Vi får lyssna till Kristina Paltén som är äventyrare, ultralöpare, föredragshållare, coach och författare. Hon är den första kvinnan att springa ensam genom Iran, en sträcka på 1 840 kilometer.

• Månadens förtroendevald

Har du en fantastisk förtroendevald på din arbetsplats? Eller på den klinik du tillhör? Ta chansen att uppmärksamma hen genom att nominera hen till Månadens förtroendevald!

• Om sifferlöst, LOK:ar, löneöversyn och lönesamtal

Vi får många frågor kring HÖK 19, det nya avtalet för dig anställd i region kommun och kommunalt bolag. Just nu pågår arbetet för fullt med att träffa lokala avtal och att genomföra löneöversynen enligt det nya avtalets prioritering av erfarna och särskilt yrkesskickliga. Här försöker vi svara på de vanligaste frågorna och reda ut några oklarheter.

Visa alla nyheter

Vårdförbundet Direkt

Ring oss och få råd och stöd om din anställning, ditt yrke och ditt medlemskap!

Öppet vardagar: 08.00-18.00