Aktuellt i Örebro

• Grattis Vuokko!

Den 15 april var det Biomedicinska analytikerdagen. Då fanns möjlighet att nominera en fantastisk biomedicinsk analytiker.

• Tack för en givande medlemskväll!

Cirka 300 medlemmar kom till Vårdförbundets medlemskväll för att mingla, informeras och se den Oscarsnominerade filmen Lady Bird.

• Linnéa Claeson

"Dödshot och glitter" - föreläsning med Linnéa Claeson

Den 14 maj bjuder vi in till en TCO-föreläsning med Linnéa Claeson. Linnéa är handbollsproffset och föreläsaren som blev rikskändis när hon grundade det populära och mycket uppmärksammade Instagramkontot Assholesonline där hon medvetandegör sexuella trakasserier, näthat och bemöter kränkningar med en stor portion humor.

• Kort rapport från pensionsinformationen

5 april anordnade Vårdförbundet den populära pensionsinformationen, i år på Stora Hotellet. Nästan 70 medlemmar kom och lyssnade på Vårdförbundet, Pensionsmyndigheten och KPA.

• Sjuksköterskedagen - vem vill du hylla?

Har du en alldeles fantastisk kollega, någon som är en schysst arbetskamrat, sprider god stämning och kanske inspirerar andra? Finns det en person på jobbet som du tycker skulle behöva lyftas upp lite extra? Kanske har du en chef som gör ett alldeles ypperligt arbete? Då ska du nominera hen till Årets Sjuksköterska!

• Inbjudan till biokväll med filmen Lady Bird

Den 17 april bjuder vi in till en medlemskväll med mingel och aktuella Vårdförbundsfrågor som avslutas med att vi tillsammans ser den kritikerrosade och Golden Globe-belönade filmen Lady Bird.

• Barnmorskedagen - vem vill du hylla?

Har du en alldeles fantastisk kollega, någon som är en schysst arbetskamrat, sprider god stämning och kanske inspirerar andra? Finns det en person på jobbet som du tycker skulle behöva lyftas upp lite extra? Kanske har du en chef som gör ett alldeles ypperligt arbete? Då ska du nominera hen till Årets Barnmorska!

• Givande möten med chefsmedlemmar

Under vecka 11 har vi träffat nästan 40 chefsmedlemmar i Lindesberg, Örebro och Karlskoga på kollegial mötesplats. Vi träffades för frukost och diskussionerna gick varma.

• Lär dig mer om din pension!

Den 5 april bjuder Vårdförbundet Örebro tillsammans med KPA och Pensionsmyndigheten in till ett seminarium, som hjälper dig att fatta trygga beslut kring din pension.

• Närbild på biomedicinsk analytikers händer som arbetar med provrör. Bilden är tagen på Karolinska sjukhuset.

Biomedicinska analytikerdagen – vem vill du hylla?