Aktuellt på Gotland

• Vårdförbundet pratar nära vård i Almedalen 2019

Det är viktigt att nu hitta lösningar för att en nära och personcentrerad vård ska bli en självklarhet i vården. Vi bjuder därför in till seminarium i ämnet och håller ett mingel i samma anda under årets Almedalsvecka. Välkommen att delta!

• Semester och ledighet

Att vara ledig ibland är en förutsättning för att du ska kunna göra ett bra arbete. Ledighet kan också fylla olika behov vid olika skeden i livet. Det finns därför flera olika former av ledighet som regleras i lag. Kontakta Vårdförbundet Direkt på 0771-420 420 om du har frågor som du inte får svar på här, eller om undrar vad som gäller just dig och din arbetsplats.

• Sommarfest på Gotland

Nu är det dags för avdelning Gotlands traditionsenliga sommarfest!

• Neuroledarskap - att leda med hjärnan i fokus!

Vårdförbundet avdelning Gotland bjuder in dig som är medlem och chef eller ledare.

• Knegdeg

Dina pengar. Med och utan kollektivavtal. Den 17 mars firar vi kollektivavtalets dag.

• 8 mars: Dags för lön hela dagen!

Kvinnor jobbar gratis varje dag efter kl 16:06, jämfört med män som får lön för sitt arbete hela dagen. Var med och uppmärksamma det på internationella kvinnodagen genom kampanjen #lönheladagen.

• Lär dig mer om fackligt ledarskap

Sök till Vårdförbundets utvecklingsprogram Framtidens fackliga ledare. Genom utbildningen får du som är förtroendevald i Vårdförbundet möjlighet att utvecklas och utbyta erfarenheter med andra. Senast den 15 maj vill vi ha din ansökan.

• Vårdförbundets nattavtal fortsätter tillämpas – oavsett facklig tillhörighet

SKL informerar sina medlemmar, regioner och kommuner, att Vårdförbundets arbetstidsavtal fortsätter att gälla, oavsett facklig tillhörighet.

• Löneöversyn och lönesamtal för dig anställd i kommun eller region

I och med att vi sagt upp det centrala kollektivavtalet för kommuner och regioner, HÖK16, så är även vårt löneavtal uppsagt inom SKL-området. Det innebär att vi inte kan påbörja någon löneöversyn 2019 med arbetsgivaren och du som medlem kan inte heller ha ett lönesamtal där ni pratar siffror eller procent.

• Coaching i praktiken för dig som är chef eller ledare den 6 februari 2019