Vi jobbar för att dina yrkesdrömmar ska bli verklighet. Bli studentmedlem för 150 kr för hela studietiden.

Vårdförbundet öppnar för förhandling på Sobonas område

Den 13 juni mottog Vårdförbundet en hemställan från medlarna på Sobonas avtalsområde, som bland annat omfattar kommunala företag. Förbundsstyrelsen har noga analyserat förslaget och beslutat att tacka nej till hemställan i dess nuvarande utformning. Samtidigt ser Vårdförbundet att försämringar som tidigare föreslagits inte längre finns kvar. Därför öppnar förbundet för förhandling under medling på Sobonas avtalsområde.

Information om konflikten

Här hittar du som är student hittar information om vad som gäller för dig kring konflikten.

Medlemsförmån för dig i början av utbildningen

Få proffsig namnbricka till VFU

Vill du ha en proffsig namnbricka till din VFU? Bli studentmedlem i dag så hinner du få din namnbricka i god tid.

Beställ din namnbricka här

Medlemsförmån för dig i slutet av utbildningen

Boka lönecoachning

Välkommen på digital lönecoachning. Få kunskap och insikter som ger dig bästa jobbstarten.

Se datum och boka

Medlemsförmån

20% rabatt hos MedEasy

I samarbetet med MedEasy får du som studentmedlem 20% rabatt. Få tillgång till över 160 pedagogiska föreläsningar om de klurigaste ämnena på din utbildning.

Frågor som vi driver för dig som studentmedlem

• En bra, individuell förstagångslön
  • En stark löneutveckling genom hela yrkeslivet.
  • VFU av hög kvalitet – se våra tips!
  • Anpassad introduktion vid jobbstart.
  • Vidareutbildning och karriärmöjligheter.

"Jag behövde något att luta mig mot under studietiden."

Ändrade regler vem som får kalla sig undersköterska

Från och med den 1 juli 2023 gäller nya regler om vem som får använda titeln undersköterska inom vård och omsorg. Bland annat behövs det ett bevis, då undersköterska blir en skyddad yrkestitel.

Fler unga går med i Vårdförbundet

Många unga väljer nu att gå med i Vårdförbundet. Under förra året blev runt 4600 studerande nya medlemmar i förbundet. Vårdförbundet organiserar totalt 114 003 barnmorskor, biomedicinska analytiker, röntgensjuksköterskor och sjuksköterskor.