Aktuellt i Västerbotten

• Foto på Helena Forss Johansson

Det är inte brist på oss - det är brist på schyssta villkor!

Helena Forss Johansson, avdelningsstyrelsen tycker till om den så kallade bristen på Vårdförbundets yrkesgrupper. Helena säger bland annat - arbetsgivare måste ta sitt ansvar, det är inte brist på sjuksköterskor, biomedicinska analytiker, röntgensjuksköterskor och barnmorskor. Det är akut brist på attraktiva arbetsplatser, schyssta arbetsmiljöer, villkor och löner!

• Blå kaffekopp

Fikasugen?

Har ni någon speciell fråga på din arbetsplats som känns viktig? Kontakta oss så besöker vi dig och dina kollegor.

• Bild från Prideparaden i Umeå 2016

Gå i Prideparaden med Vårdförbundet!

Den 30 september är det åter dags för Prideparad i Umeå och självklart kommer Vårdförbundet Avdelning Västerbotten att delta.

• Prästkragar vid vatten

Enkät nr 2 om din arbetsmiljö sommaren 2017

Under sommaren ber vi dig som är yrkesverksam att svara på sex frågor om hur din arbetsmiljö har varit den senast veckan. Syftet med enkäten är att följa upp hur bemanning, arbetsbelastning och patientsäkerhet upplevs av oss medlemmar vid olika tillfällen. Sammanställning av enkätsvaren  används i dialog med länets arbetsgivare då sommaren 2017 utvärderas.

• Chefsdagarna klara

21-22 november är det dags för chefsinternat i Medlefors. Programmet är nu klart!

• chefsrollup

Chefsinternat i Medlefors

Du som är chef/ledare är välkommen till Vårdförbundets internat  i Medlefors den 21-22 november 2017.

• Prästkragar vid vatten

Enkät om din arbetsmiljö sommaren 2017

• medlemmar som håller upp valsedlar med nummer

Västerbottens årsmöte den 7 oktober 2017

Du är varmt välkommen till årsmötet den 7 oktober som i år är i Lycksele. Val ska göras av ny styrelse, kongressombud och valberedning.  Ta vara på möjligheten att påverka vilka som ska leda Vårdförbundets arbete i Västerbotten. Hoppas att vi ses på årsmötet.

• För förtroendevald - Kompetensutvecklingsdag och årsmöte 2017

Vårdförbundet inbjuder dig som är förtroendevald till en Kompetensutvecklingsdag 6 oktober och till Vårdförbundets årsmöte 7 oktober. Vi träffas på Ansia Resort i Lycksele. Anmälan förutsätter att du kan delta de båda dagarna.

• Diplom och blommor

Nominera Årets Förtroendevalda 2017

Har du en engagerad och initiativrik förtroendevald på din arbetsplats? Då kan du visa din uppskattning genom att nominera henne/honom till Årets Förtroendevald.