Aktuellt i Skåne

• Valberedningens förslag klart

Valberedningens förslag på fyllnadsval av ordförande samt styrelseledamot i avdelning Skåne presenteras här. Kom till årsmötet och rösta!

• Siluetter av en sked och en gaffel med någon form av vitt pulver runt om

Välkommen till höstens lunchmöten

Nu är det dags att planera in höstens populära och uppskattade lunchmöten igen! Vårdförbundet bjuder på lunch och tema för mötena är "HÖK -19" (Huvudöverenskommelse 19)

• Händer, hand, penna, skriva, dator, arbeta, kontor, möte, bord, planering, planera, arbetstid, två, personer, tänka,

Hur kunde vi skriva på ett sifferlöst ”avtal” med Region Skåne?

Vi hade verkligen velat ha siffror och garantier med i protokollet! Men varför skrev vi då på när de vägrar ge oss några siffror?

• Handslag

Löneöverläggningarna med Region Skåne avslutade

I måndags avslutades löneöverläggningarna med Region Skåne. Det har varit bra dialoger och vi har samsyn i en del.

• Ord som beskriver årsmöte

Välkommen till årsmöte den 25 september

Förutom årsmöte med fyllnadsval av ordförande, styrelseledamot och valberedning, så bjuder vi på mat, mingel och en spännande föreläsning av Karin Sharma, som bland annat är författare till boken - Alla dessa kulturer…nycklar till förståelse.

• Nominera till avdelning Skånes årsmöte

Med anledning av att ordförandeposten nyligen blivit ledig öppnar vi upp för nya nomineringar. Fram till den 18 augusti kan du nominera till styrelsen och till valberedningen fram till årsmötet den 25 september.

• En sommarbild med äng, blå himmel, grusväg och havet som skymtar i horisonten.

Semester och ledighet

Att vara ledig är en förutsättning för att du ska kunna göra ett bra arbete. Ledighet kan också fylla olika behov vid olika skeden i livet. Det finns därför flera olika former av ledighet som regleras i lag.

• Två personer sitter vid bord och har möte, väska, vatten, glas, kaffe, mobil, telefon, anteckning, penna, hand, händer, skriva, planering, papper, ipad, padda, planera

Skriv en motion till Skånes årsmöte 2019

En motion är ett förslag från dig som medlem eller grupp av medlemmar, som du/ni vill att Vårdförbundet ska ta ställning till. Det kan vara en idé om något som du vill att Vårdförbundet arbetar vidare med, men även något du tycker att Vårdförbundet hittills inte gjort bra och därför önskar förändra.

• Presskonferens med Vårdförbundet, SKL och Sobona 16/5 2019

Informationsmöten om nytt avtal HÖK -19

Är du medlem och arbetar inom Region Skåne, Skånsk kommun eller Sobona? Läs om vad som händer nu och välkommen på informationsmöte.

• Porträttbild på Sineva Ribeirio, förbundsordförande

Förbundsordförande kommer till Malmö den 23 maj

Vårdförbundets förbundsordförande, Sineva Ribeiro, kommer till Malmö den 23 maj. Sineva kommer att finnas med vid informationsbordet vid Pressbyrån på SUS Malmö mellan kl. 11.00-13.00. Passa på att träffa henne och t.ex. prata om det nya avtalet.