Skåne

Besök: Storgatan 5, Malmö
Postadress: Box 3260, 103 65 Stockholm
0771-420 420, växel info.skane@vardforbundet.se

• Ordförande har ordet - När ska arbetsgivaren vakna?

Aldrig tidigare har våra grupper varit så eftertraktade och uppskattade som under denna pandemi. Vårdförbundets medlemmar utför alltid ett viktigt arbete, det är trevligt att allmänheten förstått hur viktiga vi är. Jag undrar när politiker och högre tjänstemän ska förstå det? Inte att vi ska ha högre lön och bättre löneutveckling för att det är en pandemi, utan för att våra grupper alltid är viktiga och behöver värderas bättre.

• Är du intresserad av att driva Vårdförbundets frågor?

Nu behövs det fler förtroendevalda till vårt team HSO (huvudskyddsombud), i avdelning Skåne. Ett spännande och utvecklande uppdrag för dig med engagemang och driv! Team HSO söker huvudskyddsombud till Psykiatri, Habilitering och Hjälpmedel.