Skåne

Besök: Storgatan 5, Malmö
Postadress: Box 3260, 103 65 Stockholm
0771-420 420, växel info.skane@vardforbundet.se

Var du än befinner dig i yrkeslivet så finns vi här för dig, varje dag. Vi jobbar för bättre villkor och högre löner. Vi är med och utvecklar yrket och stärker dig i din yrkesroll. Ju fler vi blir, desto mer kan vi påverka!

• Ordförande har ordet – om vaccin

Vaccin är en av de största medicinska upptäckterna genom världshistorien. Genom vaccin har sjukdomar utrotats helt från jorden, några är på väg och andra gör att en stor del av befolkningen inte behöver bli svårt sjuka. Vaccinen mot Corona gick relativt snabbt att ta fram och de flesta av oss ställer stort hopp till att de kommer att ge oss snabbare möjlighet till ett normalt liv.

• Karriärkväll för Biomedicinska analytiker

15 april är det internationella Biomedicinska analytikerdagen och det vill vi fira tillsammans med dig! Välkommen till en digital karriärkväll, med en spännande föreläsning av Anne Lindgren, Förbundsombudsman och tidigare President i IFBLS. Under kvällen anordnas också en tävling och fina priser utlovas! Bjud med en kollega som är Biomedicinsk analytiker men ännu inte medlem. Kom bara ihåg att kollegan också behöver anmäla sig!

• Ordförande har ordet – Nu är det påsk

Tänk att det är andra påsken under pandemin som vi får uppleva. Höll först på att skriva fira, men det kändes inte som rätt ord… Vaccinationerna har inte kommit så långt som vi hade hoppats vilket gör att det fortfarande enbart kan bli ett firande med de närmsta. Om man nu inte befinner sig på jobbet hela påsken.

Visa alla nyheter

Vårdförbundet Direkt

Ring oss och få råd och stöd om din anställning, ditt yrke och ditt medlemskap!

Öppet vardagar: 08.00-18.00