Skåne

Besök: Storgatan 5, Malmö
Postadress: Box 3260, 103 65 Stockholm
0771-420 420, växel info.skane@vardforbundet.se

Var du än befinner dig i yrkeslivet så finns vi här för dig, varje dag. Vi jobbar för bättre villkor och högre löner. Vi är med och utvecklar yrket och stärker dig i din yrkesroll. Ju fler vi blir, desto mer kan vi påverka!

• Behöver jag en juristförsäkring?

Folksam och Vårdförbundet hälsar dig välkommen att delta på ett digitalt webbinarium - onsdagen den 24 november, klockan 17:00-18:30. Ewa-Maria va der Kvast medverkar från juristbyrån Familjens jurist, hon kommer berätta mer om juristförsäkringen, som du kan teckna via ditt medlemskap i Vårdförbundet.

• Ordförande har ordet - Utan Vårdförbundet

Utan Vårdförbundet hade det saknats en motpol till arbetsgivarens makt. Vårdförbundet är med och balanserar makten i arbetslivet samt bevakar och flyttar fram positionerna för medlemmarna.

• Ordförande har ordet – Aldrig mer…

Aldrig mer vill vi uppleva en sådan sommar inom vården. Överbeläggningarna på sjukhusen har varit de högsta någonsin och på flera sjukhus har patienter vårdats i andra utrymmen och i korridorerna. Samtidigt har det varit en enorm brist på våra grupper inom vården. Då är det enkelt att räkna ut att varken patientsäkerheten eller arbetsmiljön varit bra.

Visa alla nyheter

Vårdförbundet Direkt

Ring oss och få råd och stöd om din anställning, ditt yrke och ditt medlemskap!

Öppet vardagar: 08.00-18.00