Östergötland

0771-420 420, växel info.ostergotland@vardforbundet.se
  • Barnmorskor tillsammans med en nyförlöst kvinna och hennes bebis

• Sångerskan Linda Bengzing står lutad mot en orange bakgrundsvägg

Årsmöte och 40 årsjubileum

Den 29 september är det dags för årets två stora händelser! Vi slår ihop det till en enda stor tillställning på Trappan vid Campus i Norrköping och vi startar redan på eftermiddagen med intressanta föreläsningar. Fokus på dessa är karriär. Ni kommer få höra medlemmars historier om spännande karriärer utifrån olika yrkesroller.

• En dator, en mobil och ett block där en person är på väg att skriva något

Sista chansen att skriva en motion inför årsmötet 2017

Vill du påverka vad Vårdförbundet ska jobba med? Skicka in en motion till avdelning Östergötlands årsmöte den 29 september. Senast 15 augusti behöver vi få in din motion.

• Många medlemmar sitter och räcker upp sin röstsedel.

Dags för nyval - nominera dig själv eller någon annan!

Ta chansen att nominera dig själv eller någon annan medlem till årsmötet den 29 september. Det ska väljas ny avdelningsstyrelse, valberedning och kongressombud till avdelning Östergötland.

• Illustrerad bild över fyra medlemmar varav en nyvald förtroendevald

Vem är nästa förtroendevalda på just din arbetsplats?

Vi behöver bli fler förtroendevalda som är med och förbättrar våra verksamheter. När krisen är ett faktum på många arbetsplatser, kan en förtroendevald vara vägen framåt. Men även arbetsplatser som är välfungerande gynnas av att ha en förtroendevald på plats. Det finns alltid verksamhetsnära frågor som kan drivas och områden som kan förbättras.

Visa alla nyheter

Vårdförbundet Direkt

Ring oss och få råd och stöd om din anställning, ditt yrke och ditt medlemskap!

Öppet vardagar: 08.00-18.00