Östergötland

Besök: Storgatan 40, Linköping
Postadress: Box 3260, 103 65 Stockholm
0771-420 420, växel info.ostergotland@vardforbundet.se

Var du än befinner dig i yrkeslivet så finns vi här för dig, varje dag. Vi jobbar för bättre villkor och högre löner. Vi är med och utvecklar yrket och stärker dig i din yrkesroll. Ju fler vi blir, desto mer kan vi påverka!

• "Jag brinner för jämställda löner och förbättra villkoren och vården."

Träffa styrelsen - här är vi som är valda av medlemmarna i Östergötland att leda avdelningen fram till nästa val, hösten 2021.

• Var med och stötta Musikhjälpen!

Vårdförbundet stöttar årets insamling för Musikhjälpen. Temat är “Ingen människa ska lämnas utan vård” och målet för insamlingen är att i snitt samla in en krona per medlem, vilket innebär 114 000 kr.

• Pengar i en burk och i tre staplar

Årets löneöversyner i hela Östergötland äntligen klara!

I både Regionen och flera kommuner har översynen varit utdragen på grund av andra fackförbunds löneavtal men framför allt på grund av pandemin. Vårdförbundet kan bara beklaga detta eftersom vi varit arbetsgivaren till lags utifrån vårt perspektiv och försökt få till stånd överläggningar och lönebesked enligt de tidsspann vi brukar förhålla oss till.

Visa alla nyheter

Vårdförbundet Direkt

Ring oss och få råd och stöd om din anställning, ditt yrke och ditt medlemskap!

Öppet vardagar: 08.00-18.00