Örebro

Nygatan 16
0771-420 420, växel info.orebro@vardforbundet.se
Sjuksköterskor tillsammans med yngre patient på medicinmottagningen på Nyköpings lasarett. Den ena sjuksköterskan och patienten sitter vid ett skrivbord medans den andra sjuksköterskan står vid skrivbordet.

• Biokvällen

I onsdags den 1 februari arrangerade vi biokväll för våra medlemmar. Det blev en lyckad tillställning där nästan 300 medlemmar fick information om vårt nya avtal, HÖK 16 samt om Vårdförbundets kongress.

• Politiska aktiviteter i avdelningen

Att möta beslutsfattande politiker ser vi i avdelningen som ett av de allra viktigaste verktygen för att kunna påverka och sprida vår politik. Under 2016 har vi haft olika forum för att träffa region och kommunfullmäktige, både enskilda möten partivis, och i andra sammansättningar med enskilda politiker.

• Inbjudan till förtroendevaldaträffar

I slutet av mars anordnar vi årets första eftermiddagsträffar för er som är förtroendevalda på arbetsplatsen.

• Chef, se hit!

Är du en av våra chefsmedlemmar? Då är du en mycket viktig medlemsgrupp för Vårdförbundet! Får du våra nyhetsbrev som är riktade enbart till chefer? Om inte så behöver du uppdatera dina uppgifter i vårt medlemsregister! Skynda, så du inte missar någon viktig information eller en spännande inbjudan!

Visa alla nyheter

Vårdförbundet Direkt

Ring oss och få råd och stöd om din anställning, ditt yrke och ditt medlemskap!

Öppet vardagar: 08.00-18.00