Örebro

Nygatan 16
0771-420 420, växel info.orebro@vardforbundet.se
Sjuksköterskor tillsammans med yngre patient på medicinmottagningen på Nyköpings lasarett. Den ena sjuksköterskan och patienten sitter vid ett skrivbord medans den andra sjuksköterskan står vid skrivbordet.

• Musikhjälpen i Örebro!

I år kommer Musikhjälpen till Örebro. Årets tema är "Barn i krig har rätt att gå i skolan". Musikhjälpen pågår mellan den 12 och 18 december. Den 15 december håller vi öppet hus i våra lokaler på Nygatan mellan klocka 13-16. Kom förbi och fika med oss.

• Medelmmar på röntgen i Karlskoga firar internationella röntgensjuksköterskedagen

Grattis alla röntgensjuksköterskor

Den 8 november firar vi internationella yrkesdagen för röntgensjuksköterskor. I år besökte vi röntgensjuksköterskor på våra tre sjukhus och bjöd på fika.

• Sjuksköterska på sparkcykel svänger vänster längst bort i en korridor.

Örebros sommarenkät

Vården bedrivs dygnets alla timmar, året runt. Vår befolkning är i lika stort behov av vård under alla årstider, sommaren är definitivt inget undantag. Men vårdanställda behöver ha semester och självklart vill även de, som alla andra, ha ledigt när det är som ljusast, varmast och mest grönskande, tillsammans med vänner och familj.

• Välkommen på After Vård

Vårdförbundet bjuder in till after vård! Förra årets after vård blev en succé, då nära 120 medlemmar träffades på Pitcher´s för att umgås och bowla. Den här hösten bjuder vi in till after vård på tre orter; Karlskoga, Lindesberg och Örebro.

Visa alla nyheter

Vårdförbundet Direkt

Ring oss och få råd och stöd om din anställning, ditt yrke och ditt medlemskap!

Öppet vardagar: 08.00-18.00