Aktuellt i Kalmar län

• Vi finns för dig i jul!

Avdelning Kalmar län är bemannat alla helgfria dagar under jul och nyårshelgen.

• Tänk på detta om du blir förflyttad

Just nu får vi i avdelning Kalmar många frågor kring vad som gäller när många arbetsgivare återigen vill förflytta medarbetare på grund av pandemin. Här kan du läsa vad du behöver tänka på.

• Var med och stötta Musikhjälpen!

Vårdförbundet stöttar årets insamling för Musikhjälpen. Temat är “Ingen människa ska lämnas utan vård” och målet för insamlingen är att i snitt samla in en krona per medlem, vilket innebär 114 000 kr.

• Närbild på två händer som bläddrar i en bok.

Stipendium för studenter

Dags att söka stipendier! Vi delar ut två stycken på vardera 5 000 kr!

• Vårdförbundets verksamhet 2021 - vad tycker du är viktigast?

Hur vill du att vi ska bedriva Vårdförbundet i Kalmar läns verksamhet? Vad är viktigast för dig? Hjälp oss att planera 2021 genom att svara på vår enkät.

• Lönepåslaget från region Kalmar län

Vi får många frågor från er medlemmar som handlar om de lönepåslag som region Kalmar län har gjort. Läs mer om Vårdförbundets tankar och var ni kan hitta mer information kring lönekartläggning.

• Nominera till uppdrag som valberedare

På årsmötet kommer vi välja två nya valberedare. Nominera dig själv eller någon annan till inspirerande uppdrag!

• Information kring dialog- och samverkansavtal

Information till medlemmar i Vårdförbundet som jobbar i region Kalmar län.

• Aktuellt om sommarsemestern

Nu mer än någonsin behöver du som medlem i Vårdförbundet semester, vila och återhämtning. Särskilt som vi kan befara både en andra och tredje våg av pandemin och att omprioriteringen i vården skapar en enorm ”vårdskuld” av uppskjutna behandlingar och operationer. Vår utgångspunkt är att du ska få din semester. Men vilka regler gäller och hur kan Vårdförbundet och du själv påverka?

• Vårdförbundet tipsar! Forskningsseminarier om eHälsa

Vi vill tipsa om forskningsseminarier som arrangeras av eHälsoinstitutet på Linnéuniversitetet. Du kan närvara fysiskt eller följa seminarierna live via eHälsoinstitutets webb.