Aktuellt i Jönköping

• Information om uppsagt avtal

Avtalet med SKL, Sveriges kommuner och landsting är uppsagt. Det här händer nu.

• God Jul och Gott Nytt År!

God Jul och Gott Nytt År önskar Styrelsen i Vårdförbundet avdelning Jönköping

• Arbetsmiljö i fokus för årets skyddsombud

Pernilla Zwettler har varit förtroendevald i 12 år. I det fackliga arbetet är det arbetsmiljön som ligger henne varmast om hjärtat och där har hon under årens lopp åstadkommit flera förbättringar. Nu har hon blivit utsedd till Årets Skyddsombud 2018 i Avd. Jönköping.

• Stipendium för bästa magisteruppsats

Vid årsmötet den 27 september delades stipendium ut för bästa magisteruppsats. Vi fick en presentation av den vinnande uppsatsen och fick också höra från yrkesverksamma stipendiater som berättade hur de använt sina stipendier.

• Träffa politiker och bli bjuden på frukost!

Samtala med politiker om vård, villkor och förutsättningar. Vårdförbundet bjuder på frukost.

• "En sömlös vård" - kom på vår temadag!

Hur kan samarbete mellan primärvård, sjukhus och hemsjukvård lösa dagens problem med arbetsmiljö och tillgänglighet? Välkommen på en temadag med många inbjudna gäster. Det blir en dag med information om bland annat framgångskonceptet i Borgholm, patientsäkerhet och samarbete mellan kommuner och regionen.

• Missade du årsmötet? Det här hände!

Med magnifik utsikt över Vättern hölls Avdelning Jönköpings årsmöte. Det blev en fullspäckad kväll med allt som hör ett årsmöte till: Val, beslut, föreläsningar, middag, underhållning och en härlig gemenskap.

• Vårdförbundet är barnmorskans självklara val

Vårdförbundet eller Barnmorskeförbundet? Vad väljer du, om du behöver välja? Vi förklarar skillnaderna.

• Vårdförbundets verksamhet - vad är viktigt för dig?

Hur vill du att vi ska bedriva Vårdförbundet i Jönköpings verksamhet? Vad är viktigast för dig?

• Hur kan du påverka din pension?

Avsätt en timme och få kunskap och insikt i vilka möjligheter som finns för att kunna påverka din egen pension.