Västerbotten

Postadress: Box 3260 103 65 Stockholm
0771-420 420, växel
info.vasterbotten@vardforbundet.se
Två röntgensjuksköterskor som är medlemmar i Vårdförbundet

Vi valde vårt jobb med omsorg och vill kunna utföra det på bästa sätt. Men arbetsförhållandena inom vården är tuffa. Vårdförbundet arbetar för bättre villkor och ett hållbart arbetsliv. Så att vi kan göra jobbet vi älskar. Så, värva eller bli värvad och få Sverigechecken.

• Nominera och se vilka som är nominerade!

Den 30 september är det årsmöte och Vårdförbundet Västerbotten kommer att hålla ett fyllnadsval till ledamot avdelningsstyrelse. Är du eller känner du någon som är klok, nyfiken, uthållig och beredd att jobba hårt för förbättringar?

• Årets förtroendevalda och Västerbottens bästa vårdchef

Har du en engagerad och initiativrik förtroendevald på din arbetsplats som gör skillnad för dig och dina kollegor? Eller en chef som gör ett riktigt bra jobb och leder både verksamhet och personal på ett bra sätt? Då kan du visa din uppskattning genom att nominera hen till utmärkelsen Årets Förtroendevald eller Västerbottens bästa vårdchef.

• Grupp med människor i en sal, de flesta av dem håller upp röstkort i luften

Kongresskaféer

Du har nu möjligheten att vara med och tycka till och göra medskick inför Vårdförbundets kongress. Kom på våra digitala kongresskaféer och få reda på mer om kongressen, se vilka motioner som kommit in och ta chansen att tycka till.

Visa alla nyheter