Årsmötet blir digitalt!

Den 2-9 oktober är det årsmöte i avdelning Västra Götaland och vi hade förhoppningar om att få träffas. Men trots lättade restriktioner har styrelsen tagit det säkra före det osäkra och ställer om, så årsmötet genomförs nu helt digitalt. I år är det ett extra viktigt möte. Alla platser i avdelningsstyrelsen, som kongressombud och ersättare samt valberedare står till förfogande och ska väljas om.

Årsmötet är öppet digitalt 2 oktober till den 9 oktober

Styrelsen har fattat beslut om att ställa in det fysiska årsmötet samt utbildningsdagen med övernattning. Beslutet grundades på de då rådande restriktionerna och osäkerheten kring smittspridning och eventuell fjärde våg.

Det blir istället ett helt digitalt möte med röstning  i VoteIT med ett avslutande livemöte i Teams - lördag 9 oktober.  Mer information om exakta tider samt inbjudningslänk till lördagens livemöte, kommer du att få när du anmält dig.

Anmälan och goodie-bag

• Du som redan har anmält dig har kvar din anmälan till det digitala årsmötet.
  • Om du inte anmält dig och vill ha en goodie-bag?  Anmäl dig senast 18 september.
  • Anmälan kommer att vara öppen för röstning fram till 9 oktober kl. 10.30

Vi ser fram emot ditt deltagande digitalt och så får vi ta igen det andra när pandemin har släppt sitt grepp om tillvaron!

Som medlem i Vårdförbundet är du med och påverkar - tillsammans gör vi skillnad.

ANMÄL DIG TILL ÅRSMÖTET HÄR

Varmt välkommen på årsmöte!

Årsmöte i VoteIT

Så här fungerar årsmöte i VoteIT

Årsmötet genomförs i ett system som heter VoteIT och du deltar via din dator, mobil eller surfplatta. Dagordningen hanteras som vid ett fysiskt möte. Mötespunkterna öppnas och stängs enligt ett program och du har möjlighet att diskutera, ställa frågor, lägga förslag och rösta. Mötet leds av en mötesordförande som hanterar dagordningen i systemet. Ett digitalt möte kräver att mötesordföranden har kunskap om hur systemet fungerar. Styrelsen har därför föreslagit en årsmötesordförande som är utbildad i VoteIT.

Delta i årsmötet i VoteIT

Du kommer att få en inloggningslänk skickad till den e-postadress du har registrerad i Vårdförbundets medlemsregister.

Välj själv hur mycket du vill engagera dig i årsmötet och i vilka punkter du vill delta. Vill du bara rösta räcker det att logga in vid röstningspunkten. Vill du både lägga förslag och rösta om förslag behöver du logga in två gånger - en gång för att lägga förslaget och sedan för att rösta, när punkten för förslag stängts.

Förberedelser

• Skapa ditt konto i VoteIT, i god tid innan mötet - När du fått din inloggningslänk till VoteIT behöver du skapa ditt konto. När du skapar kontot föreslår systemet ett användar-ID. För tydlighet och transparens bör du använda ditt för- och efternamn som användarnamn. Om flera deltagare har samma för- och efternamn som du, går det bra att lägga till ett mellannamn eller en siffra efter ditt efternamn. När du skapat ditt konto rekommenderar vi att prova logga in en gång, för att vara säker på att det fungerar.
  • Använd rätt webbläsare - Vi rekommenderar Chrome, Edge eller Firefox när du deltar i årsmötet. Det fungerar inte att använda Internet Explorer.

Support

Har du frågor om VoteIT eller saknar din inloggningslänk - kontakta någon av våra verksamhetshandläggare via e-post: verksamhetshandlaggare@vardforbundet.se