Aktuellt i Västmanland

• Rapport från årsmötet i Västmanland

Den 7 oktober var det årsmöte i avdelning Västmanland och kvällen bjöd på bland annat Bond-tema, bio och val av ny styrelse, kongressombud och valberedning.

• Har du ett fantastiskt skyddsombud?

Den 26 oktober firar vi skyddsombudens dag! Vårdförbundet passar då på att uppmärksamma våra skyddsombud lite extra och synliggöra det viktiga uppdraget. Nominera ditt fantastiska skyddsombud och visa din uppskattning!

• Anmäl dig till webbinarium med Folksam

Vårdförbundet har sina medlemsförsäkringar via Folksam, men vet du vad du har för försäkring? Är du rätt försäkrad i förhållande till din familjesituation? Välkommen till webbinarium den 12 eller 14 oktober. Investera 45 minuter av din tid och få bättre koll på viktiga delar i ditt liv!

• Nu kan du anmäla dig till årsmötet!

Den 7 oktober är det årsmöte i avdelning Västmanland – och i år är det ett extra viktigt möte. Alla platser i avdelningsstyrelsen, som kongressombud och ersättare samt valberedare står till förfogande och ska väljas om. Dessutom bjuder vi på lättare förtäring och senaste James Bond-filmen på bio!

• Lunch och frisk luft - Vårdförbundet bjuder!

Vill du veta mer om vad som händer och sker gällande arbetsmiljö, arbetstider, lön och medlemskap? Den 25 augusti kan du passa på att äta lunch, prata och ställa frågor till oss ledamöter från Västmanlands styrelse.

• Vidareutbildning för skyddsombud, till sjöss!

Du som är skyddsombud i avdelning Västmanland får nu chansen att delta i en vidareutbildning till sjöss den 16-17 september. Vi arbetar med rollen som skyddsombud och dina möjligheter att påverka arbetsmiljön på din arbetsplats.

• Följ med på 22-timmars kryssning, Stockholm-Mariehamn

Tidigare års medlemsresor har blivit succé! Nu drar vi iväg igen för att umgås, äta gott, få kunskapspåfyllning och diskutera livsviktiga ämnen. Den 16-17 september bjuder Vårdförbundet på en gemensam kryssning. Antal platser är begränsade så anmäl dig redan idag!

• ENKÄT - Hur gick det med lönen?

Nu är löneprocessen i region och kommun i Västmanland avslutad. Hur tycker du att det gick? Fungerade processen som du önskat? Är du nöjd med utfallet?

• Fantastiska kollegor i Västmanland!

Grattis Veronica och Malin som blev årets Sjuksköterskor 2021!

• Lunch och frisk luft - Vårdförbundet bjuder!

Vill du veta mer om vad som händer och sker gällande arbetsmiljö, arbetstider, lön och medlemskap? Och dessutom bli bjuden på lunch? Kom och luncha med oss utanför Centrallasarettet den 10 juni.