Aktuellt i Örebro

• Sommarhälsning!

Det är alltid en utmaning att sammanfatta det jag vill förmedla på några rader, men jag tänkte börja med att säga tack! Tack att du är medlem i avdelning Örebro. En avdelning som har många engagerade medlemmar och förtroendevalda. Det är tack var er, och att vi är många, som vi kan arbeta med de frågor som är viktiga för avdelningens medlemmar. Tack för allt engagemang, alla möten, alla diskussioner!

• Bästa arbetsplatserna!

12 maj var det Internationella sjuksköterskedagen. På Vårdförbundet Örebro efterlyste vi nomineringar på temat ”Jobbar du på bästa arbetsplatsen?” Har du alldeles fantastiska kollegor som är sjuksköterskor eller barnmorskor, som är schyssta arbetskamrater, sprider god stämning och kanske driver ni kvalitetsarbete som gynnar patienterna?

• Tack för en intressant kväll

7 maj bjöd Vårdförbundet avdelning Örebro in till den populära aktiviteten pensionsinformation på City konferenscenter. Nästan 80 medlemmar deltog.

• Fikasugen?

Under den senaste rekryteringsutmaningen i Vårdförbundet kom avdelning Örebro tvåa. Allt tack vare er, för att ni vågade fråga kollegor, om de ville bli medlemmar i Vårdförbundet.

• Grattis BB! - bästa arbetsplatsen för barnmorskor

Vid firandet av Internationella Barnmorskedagen som infaller 5 maj vann BB avdelningen på USÖ nomineringen "Bästa arbetsplatsen för barnmorskor".

• Om livet i en sekt och sekters inflytande på samhället

27 maj bjuder vi in till vårens sista TCO-föreläsning. Denna gång får vi lyssna till en gripande föreläsning med Mariette Lindstein.

• Vårens chefsfrukostar

Under vecka 15 och 16 bjöd Vårdförbundet avdelning Örebro in våra medlemmar som är chefer eller ledare till våra populära frukostmöten.

• Grattis till bästa arbetsplatsen!

På Internationella Biomedicinska analytikerdagen som infaller 15 april nominerades flera arbetsplatser runt om i länet. Klinfys enheten på medicinmottagningen, Lindesbergs lasaretts nominering som gavs av medarbetarnas chef Carina Romlin, stack ut.

• INSTÄLLT! Karriärlunch för T5 & T6

På grund av för få anmälningar har vi beslutat att ställa in karriärlunchen för T5 & T6 studenter på Örebro Universitet den 25 april.

• Lär dig mer om din pension!

Den 7 maj bjuder Vårdförbundet avdelning Örebro tillsammans med KPA och Pensionsmyndigheten in till ett seminarium som hjälper dig att fatta trygga beslut kring din pension.