Dags att nominera kandidater till styrelse och valberedning!

Vill du vara med och forma framtiden i Vårdförbundet avdelning Västmanland? Den 7 och 8 oktober är det årsmöte i Västmanland. Kompletterande val kommer att hållas till styrelsen där en (1) ledamot ska väljas och till valberedningen, där två (2) ledamöter till ska väljas.

Val kommer att förrättas på de båda delårsmötena och det spelar ingen roll vilken kväll man anmäler sig till, dock är det begränsat antal platser utifrån Folkhälsomyndighetens riktlinjer.

Nu behöver Vårdförbundet din hjälp! Är du eller känner du någon som är klok, social och framför allt nyfiken? Se till att nominera dig själv eller andra passande personer till ledamot i styrelsen eller ledamot i valberedningen. Uppdraget kommer att vara utvecklande, intressant och lärorikt. Du kommer att möta kluriga utmaningar, träffa Västmanlands medlemmar och forma framtiden för Vårdförbundet! Vi kommer att ha fyllnadsval på 1 år för samtliga tre poster, en styrelseledamot och två valberedare. Mandatet löper ut för samtliga vid 2021-10-30.

På Vårdförbundets hemsida finns mer information för dig som tänker nominera någon till ett uppdrag eller för dig som har blivit nominerad till ett uppdrag.

Läs om uppdraget som styrelseledamot

Läs om uppdraget som valberedare

Vill du läsa lite djupare om varje förtroendeuppdrag, titta gärna i Demokratihandboken, som du också hittar på Vårdförbundets nationella hemsida.

Skicka in din nominering genom att fylla i formuläret nedan. Sista nomineringsdag är den 15 september.

Har du frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta valberedningen:

Mimmi Högblom (sammankallande), mimmi.hogblom@vardforbundet.se

Styrelsen i Vårdförbundet avdelning Västmanland