Aktuellt i Stockholm

• Vill du engagera dig fackligt?

Vi behöver bli fler engagerade på förtroendeuppdrag med facklig tid i avdelning Stockholm! Är du sugen på ett roligt, utmanande och utvecklande förtroendeuppdrag med chans att göra skillnad? Anmäl ditt intresse för att arbeta på facklig tid! Just nu söker vi särskilt dig som är anställd och förtroendevald på Södersjukhuset.

• Krislägesavtalet i Region Stockholm avaktiveras

SKR har på begäran av Region Stockholm beslutat att avaktivera krislägesavtalet från och med 1 september. Vad händer nu och vad innebär det för dig som varit anvisad enligt avtalet?

• Hur går det med löneöversynen inom Region Stockholm?

Löneöversynen inom region Stockholm blev uppskjuten i våras, relaterat till pandemin, vilket vi informerat om tidigare. Vårdförbundet begärde en överläggning med regionen utifrån det och vi vill berätta mer för Dig om den.

• Höstens årsmöte blir digitalt

Vi ställer inte in, vi ställer om! Vårdförbundet följer nogsamt Folkhälsomyndighetens rekommendationer och har därför beslutat att genomföra årets årsmöten digitalt.

• Vad händer i region Stockholm?

Tanken från vår sida är att önska dig en bra sommar trots allt samt att informerar om vad som händer i region Stockholm.

• Nominera till årsmötet senast den 5 juli

Hösten 2020 på årsmötet skall det genomföras ett fyllnadsval till avdelningsstyrelsen. Du hittar all information under rubriken Årsmöte 2020 och via länken i denna artikel.

• Facklig introduktionsutbildning på distans

Med anledning av rådande omständigheter som gör det svårt för oss att mötas i den vanliga grundutbildningen, erbjuder Vårdförbundet dig som ny förtroendevald en kort introduktionsutbildning för att du ska känna dig tryggare i ditt nya uppdrag.

• Krislägesavtal över sommaren?

Vårdförbundet i Stockholm har blivit uppmärksammade på att Karolinska gått ut med att krislägesavtalet är förlängt över sommaren samt att några sjukhus i regionen kliver av krislägesavtalet.