Dags för nyval - nominera dig själv eller någon annan!

Många medlemmar sitter och räcker upp sin röstsedel.

Nu kan du nominera inför valen på avdelning Örebros årsmöte som kommer att hållas den 10 oktober 2017.

Årsmötet är avdelningens högst beslutande organ och väljer i år ny styrelse, kongressombud, ersättare för kongressombud samt valberedning. Som medlem i Vårdförbundet avdelning Örebro kan du nu nominera dig själv eller annan medlem till dessa uppdrag.

Att tänka på:
• Endast medlemmar kan nomineras till uppdragen.
• Endast medlemmar kan nominera.
• Kom ihåg att tillfråga den som nomineras.
• Mandatperioden för uppdragen är 4 år.

Du kan nominera fram till den 15 september. Önskar du nominera samma person till flera uppdrag så behöver du fylla i ett formulär för varje uppdrag.Ytterligare information och inkommande nomineringar kommer att läggas ut på webben framöver. Observera att nomineringarna till uppdraget som lokal valberedare inte kommer att behandlas av valberedningen.

Har du frågor är du välkommen att kontakta valberedningen.

Välkommen med din nominering!

Valberedningen avdelning Örebro

Pernilla Bjering Dahlén, Nicole Nilsson, Mikael Rundberg, Andrew Sharp, Ove Ström och Ulrica Söder Bergstedt

Rollbeskrivningar

Läs gärna rollbeskrivningarna för uppdragen som ordförande, vice ordförande, styrelseledamot, kongressombud och valberedare.

Nominera inför val på årsmötet 2017

Den nominerade är medlem, tillfrågad och införstådd med vad uppdraget innebär