Aktuellt i Norrbotten

• Lär dig mer om din pension

Du som är mellan 18 och 67 år och medlem i Vårdförbundet hälsas välkommen till pensionsinformation!

• Snart dags för höstens förtroendevaldaträffar

Är du förtroendevald? Missa inte höstens temautbildning. Kunskap är en förutsättning för att du ska kunna påverka arbetsmiljön och utvecklingen på just din arbetsplats!

• Din arbetsmiljö sommaren 2018

Under sommaren ber vi dig som är yrkesverksam att svara på några frågor din arbetsmiljö. Syftet med enkäten är att följa upp hur bemanning, arbetsbelastning och patientsäkerhet upplevs av Norrbottens medlemmar.

• Påminnelse: Årets chefsinternat

Det är mitt i sommaren men vi vill passa på att påminna om årets chefsinternat som äger rum 20-21 november. Det finns platser kvar - missa inte att anmäla dig!

• Hur är din sommar i år?

Under sommaren kommer vi be dig som är yrkesverksam att svara på några frågor om din arbetsmiljö.

• Ordförande har ordet

Hej på er runtom i Norrbotten! I oktober 2017 blev jag vald till ny ordförande i avdelning Norrbotten. Jag kan nu summera några intensiva månader i detta häftiga uppdrag, där jag tillsammans med styrelsen och er medlemmar, påverkar arbetsgivare och beslutsfattare att uppnå bättre villkor och arbetsmiljö.

• Norrbottens årsmöte 2018

Boka in årsmötet den 6 oktober i almanackan redan nu. Det vill du inte missa!

• Pride med Vårdförbundet

Häng med oss på Prideparad lördag den 16 juni!

• Anmäl dig till introduktionsdag!

Den 4 juni har vi introduktionsdag i våra lokaler på Storgatan 30 i Luleå. Det finns fortfarande platser kvar. Missa inte att anmäla dig!

• Omtyckt studiecirkel i personcentrerad vård

Vår styrelseledamot Erika Helin har hållit i en studiecirkel i personcentrerad vård, som varit väldigt uppskattad!