Aktuellt i Gävleborg

• Digitala dialogmöten för förtroendevalda

Nu hälsas du som är skyddsombud och förtroendevald i avdelning Gävleborg välkommen till digitala dialogmöten utifrån den situation med Covid-19 vi befinner oss i. Mötena äger rum på eftermiddagarna varje onsdag.

• Kommuner i Gävleborg län: Villkor och semester under pandemin

Kan arbetsgivaren förflytta mig till en annan arbetsplats och vad gäller då? Får arbetsgivaren dra in min redan beviljade semester? Kan jag bli tvungen att ha semester i september? Under rådande pandemi är arbetssituationen inte som vanligt för många och här får du som arbetar inom kommuner i Gävleborg län information om detta och hur Vårdförbundet i Gävleborg arbetar för dig just nu. Det är lång information, men viktig!

• Region Gävleborg: Villkor och semester under pandemin

När kan arbetsgivaren förflytta mig till en annan arbetsplats och vad gäller då? Får arbetsgivaren dra in min redan beviljade semester? Och hur blir det med den välbehövliga semestern i sommar? Under rådande pandemi är arbetssituationen inte som vanligt för många och här får du information om detta och hur Vårdförbundet i Gävleborg arbetar för dig just nu.

• Tävlingsdags - vinn en fikakasse till din arbetsplats!

Nu är det dags för vårens tävling där du kan vinna en fikakasse till din arbetsplats! Vi kommer att lotta vinnare bland de som har flest rätt. Sista dagen att delta är 24 april och priserna kommer att delas ut efter styrelsemötet i april då vi också publicerar namnen på vinnarna samt de rätta svaren på webben.

• Med anledning av Coronaviruset

Från och med idag kommer Vårdförbundet Gävleborg inte samla större medlemsgrupper (utbildningar, möten med medlemmar/förtroendevalda, aktiviteter mm) annat än vid särskilda tillfällen, i enlighet med Vårdförbundets policy och folkhälsomyndighetens rekommendationer då våra medlemsgrupper finns i samhällsviktiga arbeten.

• Tema arbetsmiljö, samverkan och LÖF2020

Välkomna på två utbildningsdagar för förtroendevalda inom Vårdförbundet avdelning Gävleborg. Vi kommer att hålla till på Scandic i Bollnäs. På agendan har vi bland annat arbetsmiljö, samverkan och lön dessutom ett avsnitt om skyddsombudsrollen.

• Nominera till valberedningen

Vårdförbundet Gävleborg saknar några valberedare och vid årsmötet i höst ska vi välja in nya personer till detta ärofylld uppdrag!

• Coronaviruset och ditt arbete

I takt med att coronaviruset och sjukdomen covid-19 sprider sig både utomlands och här i Sverige uppstår både oro och frågor. Du som arbetar inom vården kan vara extra utsatt, eftersom du kan känna oro och möta smittan både privat och på arbetet. Vi fyller på FAQ:n löpande.

• På gång i Vårdförbundet Gävleborg

Vi har testat nytt koncept för medlemsutbildningar, påbörjat löneprocessen för 2020 och vi fortsätter med våra populära cafékvällar. Full fart som vanligt med andra ord.

• Stipendier

Vårdförbundet avdelning Gävleborg utdelar varje år två stipendier till studerande vid Högskolan i Gävle. Det ena stipendiet är på 5 000 kr och utgör en belöning för ett väl genomfört examensarbete på kandidatnivå inom ämnesområdet omvårdnad. Det andra stipendiet är på 10 000 kr och utgör en belöning för ett väl genomfört examensarbete på magisternivå inom ämnesområdet omvårdnad.