Aktuellt i Dalarna

• Förtydligande om vårt ställningstagande vid förhandling om semesterperioder i Region Dalarna

Vårdförbundet i Dalarna deltog den 27 april, tillsammans med andra arbetstagarorganisationer, i en förhandling initierad av Region Dalarna som berör en utökning av semesterperioder under sommaren 2020.  Vårdförbundet vill härmed ge våra medlemmar i Dalarna information om utgången av förhandlingen blev, samt våra medskick till arbetsgivaren.

• Digitala dialogmöten för förtroendevalda

Nu hälsas du som är förtroendevald i Dalarna välkommen till digitala dialogmöten på eftermiddagarna varje onsdag.

• Nominera till avdelning Dalarnas styrelse

Har du eller någon du känner engagemang för Vårdförbundets frågor? Styrelsen behöver genom fylldnadsval kompletteras med en ny styrelseledamot och nu är nomineringen öppen. Att vara med i styrelsen är en unik möjlighet att påverka vardagen för dina kollegor, att lära dig mer och att utvecklas personligt. Ta chansen och nominera redan idag!

• Uppskjuten löneöversyn i Region Dalarna

Covid-19 ställer till det på många sätt. Dessvärre innebär det också att löneöversynen med Region Dalarna behöver senareläggas.

• Viktig information till dig som är skyddsombud avseende coronavirus

Vårdförbundets förtroendevalda tillika skyddsombud har en viktig roll att säkerställa rätt hantering hos arbetsgivaren gällande skyddet för anställda till följd av Coronasmittan.

• INSTÄLLT - Länsövergripande utbildningsdag för dig som är förtroendevald

Den 22 april bjuder vi in dig som är förtroendevald på arbetsplats till en utbildningsdag. Vi bland annat kommer att prata om lön och samverkan samt hur vi tillsammans arbetar inom de olika divisionerna för att maximera påverkansmöjligheterna inom Regionen och kommunerna.

• Välkommen på pensionsinformation

Varmt välkommen på våra populära medlemskvällar med pensionsinformation från KPA.

• Coronaviruset och ditt arbete

I takt med att coronaviruset och sjukdomen covid-19 sprider sig både utomlands och här i Sverige uppstår både oro och frågor. Du som arbetar inom vården kan vara extra utsatt, eftersom du kan känna oro och möta smittan både privat och på arbetet. Vi fyller på FAQ:n löpande.

• Länsövergripande utbildningsdag

Du har väl anmält dig till utbildningsdagen den 13 februari på Quality Hotel Galaxen i Borlänge? Om inte - det finns platser kvar!

• Medlemsaktiviteter 2020

Här nedan ser ni några av våra aktiviteter som avdelning Dalarna kommer att anordna under år 2020, boka in datumen i almanackan redan nu!