Dina förmåner och rabatter

Det lönar sig att vara medlem i Vårdförbundet. Du får bland annat en riktigt bra inkomstförsäkring, förmånliga rabatter på banktjänster och hotell samt en unik stick- och skärskadeförsäkring hos Folksam.
  • Samtalsstöd hos Falck Healthcare

Som en del av det stöd vi ger dig som medlem under pågående coronapandemi erbjuder vi kostnadsfritt samtalsstöd med socionom, psykolog eller psykoterapeut hos Falck Healthcare.

• Sport och fritid

Som medlem i Vårdförbundet får du 20 procent rabatt på träning hos Actic och 10 procent årsbonus på sport- och friluftsartiklar på Alewalds.

• Tidningar

Som medlem i Vårdförbundet får du rabatt på intressanta tidningar. Testa vår prova på-rabatt på tidskrifterna Modern psykologi och Forskning och framsteg.

• Vårdfokus

I medlemstidningen Vårdfokus kan du läsa om forskning, arbetsmiljö, vårdpolitik, arbetsorganisation, lönefrågor och mycket annat. Du får kunskap om dina kollegors verklighet vilket ger inspiration och idéer till utveckling. Vårdfokus finns både som webbtidning och i pappersform och är en viktig källa till kunskap om yrket och Vårdförbundet.