Aktuellt i Västra Götaland

• Internationella biomedicinska analytikerdagen

Vårdförbundet Västra Götaland firar det genom att bjuda in till en utbildningsdag som är fullspäckad med intressanta föreläsare. Du som är biomedicinsk analytiker eller studerar till biomedicinsk analytiker och som är medlem i Vårdförbundet är välkommen att delta i utbildningsdagen. Vi ser gärna att chef till biomedicinska analytiker kan delta.

• Många aktiviteter i Västra Götaland 8 mars

I samband med Internationella kvinnodagen arrangerade Vårdförbundet, i TCO-samarbete, flera aktiviteter i Västra Götaland. Här följer lite rapportering från de olika spännande och välbesökta mötesplatserna och aktiviteterna.

• Lön hela dagen

Lön hela dagen, eller 15:57-rörelsen, jobbar mot löneskillnader mellan könen.

• Drar igång faddernätverk

Vårdfokus nr 1, 2016: "Nyanlända sjuksköterskor ska tidigt kunna få stöd av kollegor som jobbar inom vården. Yrkesidentitet kan ge trygghet mitt i all ovisshet"

• Få koll på din pension

Jobbar du i privat sektor och har tjänstepensionen ITP? Då bjuder Vårdförbundet in dig till ett seminarium som hjälper dig fatta trygga och välgrundade beslut kring din pension.

• Årets skolsköterska

Anna Rönnhede, skolsköterska i Bergsjön i östra Göteborg, har fått pris som Årets skolsköterska.