Västerbotten

Besök: Västra Esplanaden 19, Umeå
Postadress: Box 3260 103 65 Stockholm
0771-420 420, växel info.vasterbotten@vardforbundet.se

Var du än befinner dig i yrkeslivet så finns vi här för dig, varje dag. Vi jobbar för bättre villkor och högre löner. Vi är med och utvecklar yrket och stärker dig i din yrkesroll. Ju fler vi blir, desto mer kan vi påverka!

• Regionen har valt att aktivera Krislägesavtal

Det har nog inte undgått någon, att regionen valt att ansöka om aktivering av krislägesavtalet, KLA och att SKR godkänt det. De arbetsplatser där medarbetare kommer anvisas är vad vi fått veta; IVA i Umeå samt de vårdavdelningar i Skellefteå som har Covidvård. Infektion på NUS kan komma bli aktuella i senare skede.

• Digitalt medlemsmöte - Nya datum!

Vårdförbundet och SKR har kommit överens om en samsyn runt hanteringen av löneavtalet och parterna har tillsammans gjort överenskommelser för att åtgärda tidigare problem med tolkningen av löneavtalet. Välkommen till ett digitalt möte, där vi tillsammans går igenom vad förändringarna betyder för dig som medlem och vilka förutsättningar som finns för att lyckas bättre med lön 2021.

• Året vi aldrig glömmer - 2020

2020 är inte bara som WHO sagt, sjuksköterskans och barnmorskans år, det är även året då legitimerade biomedicinska analytiker och röntgensjuksköterskor behövs mer än någonsin. Trots detta måste vi ständigt kämpa för våra villkor och förutsättningar att kunna utföra våra yrken.

Visa alla nyheter

Vårdförbundet Direkt

Ring oss och få råd och stöd om din anställning, ditt yrke och ditt medlemskap!

Öppet vardagar: 08.00-18.00