Aktuellt i Jämtland

• Sommarsemester och löneöversyn i Jämtland/Härjedalen

Hur blir det med semestern i sommar och den årliga lönerevisionen nu när vi har en pandemi att ta hand om? Vi i Vårdförbundet arbetar hårt för att både sommarsemester och löneöversyn ska bli av som planerat. Här berättar vi vad som gäller och status i arbetet.

• FAQ Corona

I takt med att covid-19 sprider sig både utomlands och här i Sverige uppstår både oro och många frågor. Du som arbetar inom vården är extra utsatt, eftersom du möta smittan både privat och på arbetet.

• Schema på whiteboard

Övertid och förskjuten övertid

Vad gäller när arbetsgivaren vill ändra i mitt schema? Ett schema ska enligt lag vara fastställt senast två veckor innan det börjar gälla. Ändringar som därefter påkallas av arbetsgivaren, ska ersättas enligt AB.

• En illustrerad bild på en klocka med två människor i.

Informationsmöte om arbetstider

Vårdförbundet bjuder in alla medlemmar i Region Jämtland Härjedalen till ett informationsmöte om läget i förhandlingarna kring arbetstider.

• Tre kvinnor sitter bredvid varandra och pratar

INSTÄLLT - Kallelse till Fördjupningsutbildning för förtroendevalda

Välkommen till en kollegial mötesplats för förtroendevalda. Tema för dagen är samverkan, delegationsordning och löneprocessen.

• Pengar, Sedlar och mynt. Pressbild från Riksbanken som man får använda i redaktionella texten

Löneenkät på väg – uppdatera dina uppgifter

I slutet av november kommer vi att skicka ut en enkät där vi ber dig som arbetar inom region, kommun eller kommunalt bolag att fylla i hur 2019 års lönerevision fungerat och vad resultatet blev för dig. Passa på att uppdatera dina medlemsuppgifter redan idag, så att enkäten kommer fram till dig!

• Studenter som står i en grupp, en tjej tittar in i kameran

Välkommen till ett möte inför din anställning

Vi bjuder dig som är studerandemedlem på tips och råd från Vårdförbundet inför kommande anställning och yrke, där du även har möjlighet att ställa frågor.

• Årets relaxkvällar på Storsjöbadet

Ta chansen att uppleva novembers stjärnklara himmel i poolen på terrassen och värm frusna tår i en vedeldad bastu. Ljuvliga dofter och välbefinnande för dig som behöver vila och återhämtning efter en stressig dag på arbetet.

• Föreläsning med Linnéa Claeson 5 december

När vintermörkret lagt sig över Östersund är vi oerhört stolta att få bjuda in dig som medlem till en inspirerande och härlig föreläsning med Linnéa Claeson.

• Buffébord med olika sorters mat i många färger.

Nu finns föredragningslistan till årsmötet tillgänglig

Vi har även förlängt anmälningstiden till den 1 oktober. Så passa på att anmäla dig till en god middag och årsmöte.