Hej!

Det är vi som är medlemskommunikatörerna i Vårdförbundet och vi heter Ellen Luc, Hanna Lindblom och Helen Hammargren. Tillsammans jobbar vi för att ge dig professionellt stöd och hjälp i kommunikation med medlemmar och vid rekrytering.
Vi hjälper dig bland annat med
- Lokala webbsidor – Formulera och publicera nyheter och information som rör den lokala verksamheten.
- Nyhetsbrev – formulera och distribuera nyhetsbrev och inbjudningar till större grupper och möten.
- Aktivitetsportalen – Skapa och publicera nya, samt ändra redan publicerade aktiviteter och utbildningar.
- Nomineringar och formulär – Skapa webbformulär för att på ett säkert sätt samla information och personuppgifter digitalt, till exempel nominerings- och ansökningsförfaranden och medlemsenkäter.
Rådgivning och kontakt
Kontakta oss om du vill resonera kring medlemskommunikation på din avdelning eller vill ha tips eller förslag. Vi finns på medlemskommunikation@vardforbundet.se eller direkt via Teams eller telefon. Om du redan vet vad du behöver hjälp med, använd gärna formuläret nedan för beställning av medlemskommunikation och aktiviteter.
Ellen Luc tel. 040-10 89 37
Hanna Lindblom tel. 013-35 67 81
Helen Hammargren tel. 031-725 28 05
Anna Vult von Steyern (fackliga utbildningar) tel. 040-10 89 22
Varför ett formulär?
Det är inte för att det ska vara krångligt - tvärtom! Formuläret används främst av två anledningar:
- GDPR-säkert - I formuläret hanteras bilder och personuppgifter på ett säkert sätt. Att e-posta bilder på medlemmar eller medlemmars personuppgifter är inte tillåtet enligt GDPR.
- Snabbare hjälp - I formuläret framgår vilken information vi behöver och på så sätt kan vi hjälpa dig snabbare. Eftersom vi är flera medlemskommunikatörer som hanterar vår inbox, ger det en bättre struktur och ordning för respektive avdelning.
Hur snabbt får jag hjälp?
Vår ambition är att ge dig stöd så fort som möjligt, men det är bra om du har lite framförhållning när du kontaktar oss, vi återkopplar till dig inom 5 arbetsdagar.
Allt går inte att förbereda och ibland finns det akut behov av att kommunicera. Är det mycket brådskande kan du kontakta "din" (värd)avdelnings sektionschef för hjälp att få ditt ärende prioriterat.
- Kategorier:
- Hjälpte informationen dig?