En halländsk vår-hälsning!

HÖK22 är i hamn och det blev ett 2-årigt nytt centralt kollektivavtal med regioner och kommuner. Vill du ha en dialog i ämnet, så vänd dig till förtroendevald på arbetsplatsen, huvudskyddsombud eller hör av dig till oss i styrelsen så pratar vi vidare!

LÄS MER HÄR OM HÖK22

Kongress 2022

I år genomförs kongressen på Bohusgården i Uddevalla mellan den 13-16 maj. Kongressen är vårt högsta beslutande organ och där fattas de viktiga besluten och inriktningen för vårt gemensamma arbete inom Vårdförbundet. I Halland finns det 6 ordinarie kongressombud valda på årsmötet förra året, de för fram medlemmarnas åsikter och tankar i olika frågor/motioner som är inskickade och som kommer fattas beslut kring. På kongressen väljs också ny förbundsstyrelse, valberedning, avtalsråd och revisorer. För att få input om dina tankar kring viktiga frågor och vad du tänker om det som ska tas upp ordnar vi i olika sammanhang kongressdialoger på olika mötesforum. Nytt för i år är kongressfika som vi testade under vecka 14 och återkommer när det är dags för ny omgång med drop-in fika för att ha dialog kring viktiga frågor som behandlas under kongressen - så håll utkik!

LÄS MER - ALLT OM KONGRESSEN

Yrkesdagarna!

Yrkesdagar för Biomedicinska analytiker, Barnmorskor och Sjuksköterskor är inom räckhåll men först ut var yrkesdagen för BMA som inföll på långfredagen den 15/4. Nyhet för året är att vi inte bara firar yrkesdagarna på datumet utan har aktiviteter under hela veckan när datumet för yrkesdagen infaller, så håll utkik i Aktivitetsportalen, efter planeringen och inbjudan till webbinarium och annat spännande som händer.

Hallandsturnén

Glöm inte att Hallandsturnén fortsätter rulla under 2022 och går mot de sista tillfällen för våren. Så passa på att se var du kan träffa oss på vår turnéplan!
Save the date 3 juni som är Grand Finale och denna gången i Halmstad där vi avslutar eftermiddagen med en kaffeträff och möjlighet till ett dopp i havet vid Tylösand.

Har du ingen förtroendevald på din arbetsplats?

2022 innebär en ny mandatperiod för alla förtroendevalda i Halland och befinner du dig på en arbetsplats som inte har valt någon eller om du är intresserad och nyfiken på vad det innebär, så kan du få mer information på en av våra digitala mötesplatser som vi kommer att ha under våren. Det är drop-in och mer information hittar du här.

Med dessa ord avrundar jag detta halländska nyhetsbrev och önskar dig allt gott och ta hand om dig!

Styrelsen i avdelning Halland
genom