Var med på digitalt årsmöte 2020 för Vårdförbundet Student

Årsmötet startar den 9 november klockan 9.00 och pågår till den 12 november klockan 16.00. Var med och påverka!

Visst vill du vara med och påverka vad Vårdförbundet Student ska jobba med 2020/2021? På årsmötet väljs också en ny styrelse.

Vårdförbundet följer nogsamt Folkhälsomyndighetens rekommendationer, och för att du ska kunna delta och påverka på ett säkert sätt är du inbjuden till Vårdförbundet Students årsmöte som i år sker digitalt.

Här hittar du länken till årsmötet:
Årsmöte Vårdförbundet Student 2020

Datum och tid:

Startar 9 november kl 09.00
Slutar 12 november kl 16.00

Vad innebär ett digitalt årsmöte?

Årsmötet genomförs via den digitala mötesplattformen VoteIT och du deltar via din dator, mobil eller surfplatta. Använd någon av webbläsarna Chrome, Edge eller Firefox när du deltar i årsmötet. Det fungerar inte att använda Internet Explorer.

Dagordningen hanteras som vid ett fysiskt möte. Mötespunkterna öppnas och stängs enligt ett program och du har möjlighet att diskutera, ställa frågor, lägga förslag och rösta. Mötet leds av en mötesordförande som hanterar dagordningen i VoteIT.

Förberedelser

Du kommer att få en kallelse skickad till den e-postadress som du har registrerad i Vårdförbundets medlemsregister.

Har vi rätt e-postadress till dig? Logga in och justera eventuellt dina uppgifter. Läs mer här.

När du fått kallelsen behöver du skapa ditt konto. När du skapar kontot föreslår systemet ett användar-ID, för tydlighet och transparens bör du använda ditt för- och efternamn som användarnamn. Om flera deltagare har samma för- och efternamn som du, går det bra att lägga till ett mellannamn eller en siffra efter ditt efternamn.

Bekanta dig gärna med VoteIT - För att du ska känna dig bekväm när årsmötet startar kan du gärna testa din inloggning innan. Det finns även en introduktion till VoteIT med bilder och beskrivningar som du kan kika på redan nu.

Måndag 9 november

09.00 Mötet öppnar, diskussion och förslag öppnar i alla punkter. Anmälan av övriga frågor öppnar.

Tisdag 10 november

08.30 Förslagsstopp/nomineringsstopp i alla punkter.

09.00 Omröstning öppnar i alla punkter.

Onsdag 11 november

09.00 Omröstning avslutas i punkt 1-5.

Omröstning pågår i resterande punkter.

Torsdag 12 november

09.00 Omröstning stänger i alla kvarvarande punkter.

16.00 Mötet avslutas

Proposition 1

Årsrapport Vårdförbundets studentstyrelse 2019/2020

Föredragningslista årsmöte Vårdförbundet Student 2020

Support

Har du frågor om VoteIT eller saknar din kallelse, kontakta någon av våra årsmötesadministratörer:

Emma Hed - emma.hed@vardforbundet.se eller 0498-29 16 32

Laila Johansson - laila.johansson@vardforbundet.se  eller 0470-76 24 35

Som medlem i Vårdförbundet är du med och påverkar - tillsammans gör vi skillnad.

Varmt välkommen!