Som valberedare i Vårdförbundet Student blir du vald av studentmedlemmar och du är en viktig del i Vårdförbundets Students demokratiska process.

Ledamot i valberedningen

Vi söker dig som vill vara med och bidra till att hitta framtida styrelse för Vårdförbundet Student. Vårdförbundet Student vill förstärka sin valberedning och söker dig som under 2024 vill hjälpa oss att hitta de bästa ledarna för Vårdförbundet Student. Vi tror att du som student har ett stort nätverk och tycker att det är extra kul att identifiera kandidater som vill driva vårdpolitiska frågor. Du kommer att få jobba med valberedare som har erfarenhet från Vårdförbundet Students verksamhet och tillsammans får ni en gedigen introduktion genom Vårdförbundet och stöd i processen under kommande år fram till årsmötet i oktober 2024.

Att vara valberedare är ett ideellt uppdrag. Du kan som valberedare få ersättning för resekostnader i samband med uppdraget. Vårdförbundets kansli ger dig stöd i uppdraget och ansvarar för att ge dig som valberedare goda förutsättningar att utföra ditt uppdrag på bästa sätt. Ditt uppdrag har en mandatperiod och sammanfaller med mandatperioden för studentstyrelsen. Det är önskvärt om du studerar till biomedicinsk analytiker eller röntgensjuksköterska för att komplettera den valberedning som finns idag.

Din roll i valberedningen

Du får introduktion till uppdraget genom Vårdförbundet. I uppdraget ingår det att ta fram kandidater samt att ge förslag till val. Det är bara studentmedlemmar i Vårdförbundet Student som kan kandidera och nomineras till uppdragen. Nomineringen vill vi ha senast den 8 december 2023.

Nomineringen görs till:

Ludvig Alm: ludvig.alm@vardforbundet.se