Internationella samarbeten för dig som pluggar till röntgensjuksköterska

Du som pluggar till röntgensjuksköterska har chansen att delta på Röntgenveckan som arrangeras en gång per år i Sverige, vartannat år med nordisk inriktning.

Röntgenveckan

Röntgenveckan är Sveriges största kongress för alla som arbetar med eller är intresserade av bild- och funktionsmedicin. Varje år erbjuder Vårdförbundet student ett antal röntgensjuksköterskestudenter att delta på Röntgenveckan. Det är en unik möjlighet som ger dig chansen att:

• Gå på spännande seminarier och workshops
  • Diskutera utbildningsfrågor och dela funderingar kring den kommande professionen
  • Träffa framtida kollegor och arbetsgivar
  • Skapa nätverk och knyta kontakter

Vårdförbundet Student står för resa, boende och konferenskostnader. Röntgenveckan 2016 kommer att arrangeras i Stockholm den 12-16 september med temat värdebaserad radiologi. Du som är röntgensjuksköterskestudent och medlem i Vårdförbundet är välkommen att söka om att vara med. Platserna kommer att utannonseras här på studentsidorna.

Sök resebidrag från Vårdförbundet

Årligen arrangeras den europeiska radiologikonferensen ECR i Wien. Studenter har genom åren haft möjlighet att söka till ECR-konferenser och presentera ett examensarbete. Som studentmedlem kan du söka resebidrag från Vårdförbundet Student om du ska åka.

Röntgenveckan 2015