Årets studenthandledare 2019

Den enskilda handledarens insats har en stor betydelse för utbildningen och våra framtida professioner. Därför delar Vårdförbundet Student ut utmärkelsen Årets studenthandledare.

Om Årets studenthandledare

Genom att dela ut denna utmärkelse vill Vårdförbundet Student premiera goda exempel på gott handledarskap och stimulera till goda handledarinsatser.

Utifrån nomineringarna utser en jury tre finalister. Av dessa tre finalister utser juryn en vinnare som inbjuds att delta på Vårdgalan.

Vinnare 2018

Juryns motivering:
"Handledaren Charlotte Olsson har varit en professionell förebild som enligt studenten 'med stort hjärta och ett stort tålamod hjälpt mig att utvecklas från en något osäker student till någon som känner sig redo för att börja arbeta som färdig sjuksköterska'. Genom reflektion, personcentrerad handledning och förmåga att koppla ihop yrkets praktiska tillämpning med de mer akademiska bitarna såsom forskning och förbättringsarbete och alltid med patientenssäkerhet och integritet i första hand ses Charlotte som en inspirationskälla för studenter."

Priset delades ut vid Vårdgalan i Stockholm den 9 november 2018.

Läs mer om vinnaren i Vårdfokus.

Läs mer om Vårdgalan.

Har du frågor kontakta Anna-Karin Ulander