Hylla ditt yrke på Sjuksköterskedagen 12 maj!

Den 12 maj är det dags att lyfta fram ditt yrke på den internationella yrkesdagen för sjuksköterskor. Du hittar material här på vår webbplats som du kan använda för att hylla yrket samt länkar till blogginlägg och information om lokala aktiviteter. Och du, grattis till att du har ett av världens viktigaste yrken!

12 maj är Florence Nightingales födelsedag och som ett sätt att hedra hennes arbete firas Sjuksköterskeyrket samma dag. Våra utmaningar med yrket kan denna dag lyftas fram, men passa också på att hylla ditt yrke. Det skapar synlighet och gör att vi tillsammans minns varför vi valde detta fantastiska yrke. Hoppas du känner dig stolt över ditt yrkesval, du är så viktig.

Vårdförbundet har tagit fram material för att på flera olika sätt lyfta yrket. Här är ett ental exempel på vad du kan göra för att hylla ditt yrke:

• Skriv ut affischer och sätt upp på din arbetsplats, där du och dina kollegor kan dela det bästa med ert yrke.
  • Uppmärksamma yrkesdagen i sociala medier! Lägg ut ett foto av affischen eller gör ett annat inlägg från ert firande. Tagga med #minyrkesdag. Vi vill se hur ni firar er dag!
  • Ordna en tipsrunda för kollegor, patienter och anhöriga
  • Kolla med din lokalavdelning om de har aktiviteter nära dig.
  • Ordna fika tillsammans med dina kollegor. Vi har en presentation du kan visa om du vill, se länk nedan.
  • Bjud in till studiebesök.
  • Berätta om yrkesdagen för lokal media.

Du hittar material och förslag på fler aktiviteter här.

Rabatt på profilprodukter

Vi har även särskilda erbjudanden på produkter i vår medlemsbutik.  Vad sägs om  vårt fina Datafodral 29 kr (ordinarie pris 110 kr), ryggsäck 199 kr (ordinarie pris 270 kr)
eller vår termos 59 kr (ordinarie pris 85 kr)? Logga in i Medlemsbutiken och gå sedan till Profilprodukter och Rea. Erbjudandena gäller från 10 till och med 19 maj.

Till medlemsbutiken (du behöver logga in för att se våra erbjudanden).

Läs Sjuksköterskebloggen

Flera av våra duktiga bloggare skriver inlägg till yrkesdagen.
Till Sjuksköterskebloggen