Fira sjuksköterskedagen 12 maj!

Den 12 maj är det dags att fira den internationella yrkesdagen för sjuksköterskor. Du hittar material här på vår webbplats som du kan använda för att fira samt blogginlägg och information om lokala aktiviteter.

• Skriv ut affischer och sätt upp på din arbetsplats, där du och dina kollegor kan dela det bästa med ert yrke.
  • Uppmärksamma yrkesdagen i sociala medier! Lägg ut ett foto av affischen eller gör ett annat inlägg från ert firande. Tagga med #minyrkesdag. Vi vill se hur ni firar er dag!
  • Ordna en tipsrunda för kollegor, patienter och anhöriga
  • Kolla med din lokalavdelning om de har aktiviteter nära dig.
  • Ordna fika tillsammans med dina kollegor. Vi har en presentation du kan visa om du vill, se länk nedan.
  • Bjud in till studiebesök.
  • Berätta om yrkesdagen för lokal media.

Du hittar material och förslag på fler aktiviteter här.

Rabatt på väska och pillpack

Vi har även särskilda erbjudanden på produkter i vår medlemsbutik.  Vad sägs om  vår fina axelremsväska 150 kr (ordinarie pris 200 kr) och ett pillpack som är luft- och vattentätt 45 kr (ordinarie pris 80 kr)? Passa på att logga in i Medlemsbutiken och gå sedan till Profilprodukter och Rea. Erbjudandena gäller fram till och med den 20 maj.

Till medlemsbutiken (du behöver logga in för att se våra erbjudanden).

Läs Sjuksköterskebloggen

Flera av våra duktiga bloggare skriver inlägg till yrkesdagen.
Till Sjuksköterskebloggen