Fira och hylla ditt yrke på Röntgensjuksköterskans dag 8 november!

Den 8 november är det dags att lyfta fram ditt yrke på den internationella yrkesdagen för röntgensjuksköterskor. Du hittar material här på vår webbplats som du kan använda för att hylla yrket samt länkar till blogginlägg och information om lokala aktiviteter. Och du, grattis till att du har ett av världens viktigaste yrken!

Då är det dags igen att lyfta fram och fira Röntgensjuksköterskor den 8 november. Våra utmaningar med yrket kan belysas, men passa också på att hylla ditt yrke. Det skapar synlighet och gör att vi tillsammans minns varför vi valde detta fantastiska yrke. Hoppas du känner dig stolt över ditt yrkesval, du är så viktig.

Vårdförbundet har tagit fram material för att på flera olika sätt lyfta yrket. Här är ett antal exempel på vad du kan göra för att hylla ditt yrke:

• Skriv ut affischer och sätt upp på din arbetsplats, där du och dina kollegor kan dela det bästa med ert yrke.
  • Uppmärksamma yrkesdagen i sociala medier! Lägg ut ett foto av affischen eller gör ett annat inlägg från ert firande. Tagga med #minyrkesdag. Vi vill se hur ni firar er dag!
  • Ordna en tipsrunda för kollegor, patienter och anhöriga
  • Kolla med din lokalavdelning om de har aktiviteter nära dig.
  • Ordna fika tillsammans med dina kollegor. Vi har en presentation du kan visa om du vill, se länk nedan.
  • Bjud in till studiebesök.
  • Berätta om yrkesdagen för lokal media.
  • Du hittar material och förslag på fler aktiviteter här.

Rabatt på profilprodukter

Vi har även särskilda erbjudanden på produkter i vår medlemsbutik. Vad sägs om vår ljusblåa 0,5 liters termos ordinarie pris 85 kr, nu rabatterad till 50 kr. Splitt nya powerbank för 50 kr istället för 75 kr.  Sist men inte minst finns en axelremsväska 125 kr (ordinarie pris 200). Logga in i vår medlemsbutik (länk nedan) och gå sedan till Profilprodukter och Rea. Erbjudandena gäller från 4 till och med 14 november.

Till medlemsbutiken (du behöver logga in för att se våra erbjudanden).

Läs röntgensjuksköterskebloggen

Flera av våra duktiga bloggare skriver inlägg till yrkesdagen.
Till röntgensjuksköterskebloggen