Sineva möter förtroendevalda

Under året reser förbundsordförande Sineva Ribeiro över landet och besöker arbetsplatser. Under resorna träffar hon medlemmar, värvar nya medlemmar och pratar om lokala fackliga frågor. Se filmer om de förtroendevalda och hör deras berättelser.

Besök i Pajala och Övertorneå

I den ena filmen från besöket får vi följa sjuksköterskor med AKS-utbildning i Norrbottens glesbygd. Behoven i Pajala och Övertorneå har gjort att flera sjuksköterskor valt att kompetensutveckla sig genom en specialanpassad avancerad klinisk sjuksköterskeutbildning. Den gör att de känner sig tryggare i sin yrkesroll samtidigt som den skapar förutsättningar för en bättre löneutveckling och klinisk karriär. Patientperspektivet säkras också på ett bättre sätt.

I den andra filmen berättar Vårdförbundets ordförande i Norrbotten, Camilla Eriksson-Sundberg, och AKS- och ambulanssjuksköterskan Berit Johdet, om förutsättningarna för förtroendevalda och medlemmar i Norrbottens glesbygd.

Besök i Hyltebruk

I mars besökte Vårdförbundet förtroendevalda medlemmar inom den kommunala vården i Hyltebruk, Halland. Ta del av vad de tycker är det bästa med yrket, men även utmaningar och förbättringsförslag. Se filmen nedan.