Gå med nu! Vårdförbundets kampanj i sommar

Sophia Godau

Här kan du läsa om Vårdförbundets sommarkampanj. Kampanjen pågår under maj-augusti. Nedan hittar du inlägg till sociala medier som du kan sprida både på Facebook och Instagram. Eller varför inte dela vår reklamfilm!? Nu ställer vi uppför varandra!

Varför gör vi den här kampanjen?

Vanligtvis brukar vi ha kampanjen Värva en kollega så här års, men på grund av de förändrade förutsättningarna och påverkan av coronapandemin kommer vi detta år istället ha en kampanj som fokuserar på rekrytering  och fackets viktiga roll i samhället. Vi vill med kampanjen ändra attityden och inställningen till facket hos våra yngre målgrupper. Vi vill även öka vår synlighet och visa att vi finns i ett bredare perspektiv. Alla insatser ska syfta till rekrytering av nya medlemmar och öka kännedomen om oss. Nu är det viktigare än någonsin att vi är många!

Hur kan du sprida budskapet

Nedan har vi samla alla annonser, inlägg och bilder som du som förtroendevald och medlem kan använda för spridning av kampanjen. Gå även gärna in i Medlemsbutiken. Inom kort kommer där finnas affischer att beställa.

Sociala medier

När du publicerar kampanjmaterial på Facebook eller Instagram ska tillhörande text alltid vara med. Ladda hem bilderna och kopiera texterna till dina sociala kanaler.

I tabellen nedan ser du olika perioder för olika inlägg.

Text och länk Länk för nedladdning

I en tid av oro behöver vi ge varandra trygghet. Nu ställer vi upp för varandra. Gå med i Vårdförbundet – just nu bjuder vi på de tre första månaderna.

Ladda ner

Nu ställer vi upp för varandra. Gå med i Vårdförbundet - första tre månaderna bjuder vi på.

Ladda ner

I en tid präglad av oro behöver vi ställa upp för varandra. Gå med i Vårdförbundet - första tre månaderna bjuder vi på.

Text och länk Länk för nedladdning

Dela Vårdförbundets första tv-reklam

För första gången i Vårdförbundets historia satsar vi på reklamfilm i tv. Under sommaren pågår en stor rekryteringskampanj och under vecka 22 går vi med reklamfilm i TV4 Play. Vill du vara med och sprida filmen i dina kanaler kan du dela den från Youtube.