Material för sommarkampanjen 2021

material till höstkampanjen

Under sommarkampanjen vill vi att ingen i vården ska missa Vårdförbundet! Om vi hjälps åt att sätta upp material och sprida våra budskap kan vi lyckas. Här hittar du både information om erbjudandet "Värva en kollega" samt allt material som finns tillgängligt under kampanjen.

Hur får jag som förtroendevald tag i material?

Du som förtroendevald får material hemskickat i brevlådan som du kan ta med till din arbetsplats. Materialet som skickas hem till dig är en affisch och en bordsryttare att ställa på fikabordet. Behöver du mer material än det du får hem i brevlådan kan du  alltid kontakta din avdelning eller kostnadsfritt beställa material från Medlemsbutiken under menyn Kampanjer > Sommarkampanj 2021. Tänk på att bara beställa så mycket som du tror att du gör av med.

Verktyg för rekrytering - värva en kollega!

Som verktyg i kampanjen kan du erbjuda din kollega tre månader kostnadsfritt medlemskap. Dessutom får både du och den du värvar Sverigechecken, värde 150 kr. Vill du läsa mer om Sverigechecken och vad som gäller för värvningserbjudandet kan du läsa mer här.

Kampanjmaterial - skickas hem (gratis att beställa i medlemsbutiken)

Beställ - gratis

Kampanjmaterial - för beställning mot kostnad

Pennor, 9 kr/st. Beställ - mot kostnad
Nyckelband, 20 kr/st. Beställ - mot kostnad
Choklad, 4 kr/st. Beställ - mot kostnad

Sticker till Facebook

Vill du pryda din egen Facebookprofil under kampanjen kan du ladda ner en Facebook-sticker.

Så här gör du:

1. Gå in på följande länk: https://www.facebook.com/profilepicframes
  2. Sök på Vårdförbundet och tryck sedan på ”Bli en av oss” och välj vår Facebook-sticker – det är allt. I år ser den ut så här:

3. Nedan finns en inställning där man kan välja att automatiskt byta tillbaka till sin gamla profilbild, vår rekommendation är att trycka ”Never/Aldrig" här och sedan manuellt byta tillbaka när man känner för det.
  4. Tryck sedan på ”Use as Profile Picture/Använd som profilbild"

Klart!

Digitalt material - Facebook och Instagram

OBS! Får läggas ut från och med 1 maj!

När du publicerar kampanjmaterial på Facebook eller Instagram ska tillhörande text alltid vara med. Ladda hem bilderna och kopiera texterna.

Instagram och Facebook

Kul att du har valt att jobba inom vården den här sommaren. Men glöm inte bort din trygghet under anställningen. Bli medlem i Vårdförbundet så har du också en stark röst bakom dig som kan hjälpa dig om du behöver.

Ladda ner bild

Alla vi som jobbar inom vården har en livsviktig funktion. Du, jag och vi tillsammans. Men det är långt ifrån alltid som vi kan känna oss trygga och stolta över våra förutsättningar i jobbet. Då känns det extra bra att Vårdförbundet har fokus på att stå bakom oss. Nu behöver vi bli ännu fler som väljer att bli medlem. Det är lätt som en plätt.

vardforbundet.se/varva

Ladda ner bild
Blir vi fler så blir vi ännu starkare. Idag är vi ca 114 000 medlemmar och siktar på att bli ännu fler. Vården behöver ett starkare Vårdförbundet med tanke på de förutsättningar vi jobbar under idag.

Ladda ner bild

Du kanske redan är medlem hos Vårdförbundet, men har en eller flera kollegor som inte är det än. Ställ frågan, värva en kollega och bli belönad med Sverigechecken (värde 150 kronor) för varje ny medlem du värvar. Även din nya medlemskompis får en check.