Sommarkampanj 2021 - värva en kollega!

Sommarkampanj 2021

Under perioden 1 maj till 31 augusti samlas hela Vårdförbundet för att fokusera extra på rekrytering och synlighet i sommaren rekryteringskampanj. Genom digitala satsningar, värvningserbjudande och synlighet på arbetsplatsen gör vi detta tillsammans. Här hittar du checklistor, material och bakgrund till kampanjen.

På den här sidan hittar du det mesta som du behöver inför och under sommarkampanjen - allt från digitalt material att dela i sociala medier till information om vad vi hoppas att kampanjen ska ge oss som förbund. För visst är du med på tåget och bidrar i årets längsta rekryteringskampanj?

Hur kan jag som förtroendevald hjälpa till?

Med hjälp av det material som skickas hem till dig i brevlådan kan du pryda din arbetsplats med både affisch och bordsryttare. Mer material finns inom kort för beställning i Medlemsbutiken. Allt tryckt material är gratis!

CHECKLISTA

Tack för att du gör Vårdförbundet till den starka röst vi är tillsammans. Den behövs mer än någonsin. Här är en checklista över vad du kan göra som förtroendevald under kampanjen, 1 maj till 31 augusti 2021.

• Ta med affisch och bordsryttare som du får hem i brevlådan och sätt upp på din arbetsplats.
  • Inom kort kan du ladda ner bilder som du kan dela i sociala medier. Du kommer hitta bilderna här.
  • Dela och gilla Vårdförbundets inlägg om kampanjen som du ser i sociala medier.
  • Beställ mer material i butiken om du behöver. Det finns affischer, bordsryttare, rekryteringsmaterial, pennor, nyckelband mm.
  • Det personliga mötet är i särklass det bästa! Fundera ut dina bästa skäl till medlemskap, så att du känner dig förberedd.
  • Ställ frågan till kollegor som inte är medlemmar!
  • Verktyg att använda i det personliga mötet:
Checklista som pdf